۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۶۱۱۱۵۰
امیرعبداللهیان:

اعمال فشارها و تحریم‌های آمریکا برای جلوگیری از رشد قدرت ایران در جهان است

اعمال فشارها و تحریم‌های آمریکا برای جلوگیری از رشد قدرت ایران در جهان است
مدیرکل بین الملل مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران یک قدرت میان جهانی است، گفت: اعمال فشارها و تحریم‌های آمریکا برای جلوگیری از رشد قدرت کشور ما در جهان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حسین امیرعبداللهیان مدیرکل بین الملل مجلس شورای اسلامی، ظهر امروز در حاشیه نشست سیاسی مجمع مجالس آسیاسی در جمع اصحاب رسانه، با اشاره به اقدامات اخیر آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: آمریکا همه استانداردها و اصول بین المللی را زیرپا گذاشته است و در تلاش است تا با اقدامات خود شیوه جدید در جهان ایجاد کند، جوهره و اصل اقدامات آمریکا بر مبنای یکجانبه گرایی است.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه دنیا از زمان جنگ سرد در مسیر چندجانبه گرایی قرار گرفته است اما آمریکا همواره در تلاش برای یکجانبه گرایی است، اظهار کرد: قدرت‌های نوظهوری در جهان در حال شکل گیری هستند و آمریکا در مسیر افول قرار گرفته است، آمریکایی‌ها تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا مانع رشد کشورها و ظهور قدرت‌های جدید شوند.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران تبدیل به یک قدرت میان جهانی شده است، این به معنای فراتر رفتن قدرت ما از محدوده منطقه است، اگرچه هنوز در سطح یک قدرت جهانی نیستیم اما این یک واقعیت است که ما تبدیل به قدرت میان جهانی شده‌ایم. یکی از مهمترین علت‌های گستاخی‌ها و دشمنی‌ها و اعمال تحریم‌ها از سوی آمریکا مبارزه با این رشد قدرت کشور ما است./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵
آفرین
0
0