۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۶۱۱۲۶۰
‌سردار کوثری‌:

با ‌تصمیم‌ به موقع رهبری ‌‌از ورود داعش به ایران جلوگیری شد

با ‌تصمیم‌ به موقع رهبری ‌‌از ورود داعش به ایران جلوگیری شد
کوثری با اشاره به تدابیر رهبر انقلاب در مقابل توطئه‌ها و ترفندهای دشمن، ‌گفت: ‌با ‌تصمیم‌ به موقع مقام معظم رهبری ‌‌از ورود داعش به ایران جلوگیری شد.

به‌گزارش خبرگزاری رسا، سردار محمد کوثری در اجلاسیه 1200 شهید فرهنگی و دانش‌آموز استان مرکزی که در مصلی بیت‌المقدس اراک درحال برگزاری است با اشاره به تاسی شهدا از امام خمینی(ره) اظهار داشت: در اصل شهدای ما به تاسی از ولی امر خود یعنی حضرت امام(ره) و بعد هم مقام معظم رهبری در مقابل تمام دشمنان قسم‌خورده، لبیک گفتند و در صحنه نبرد حضور پیدا کردند.

وی افزود: آنچنان که اگر در روز عاشورای سال 61 هجری قمری حداکثر 72 نفر اباعبدالله‌الحسین(ع) را یاری کردند، در اینجا باید بگوییم همه لحظه‌شماری کرده و برای رفتن و پر کردن جبهه حق در مقابل تمام باطل در جهان، از هم سبقت می‌گرفتند.

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه تصریح کرد: بنابراین اینجاست که باید بگوییم این لبیک گفتن به خواسته حضرت امام(ره) و به دنبال راه امام(ره) و مقام معظم رهبری در راستای حکومت اسلامی که فضا و جهان را برای ظهور صاحب اصلی این انقلاب یعنی آقا امام زمان(عج) آماده کنند بوده است.

کوثری بیان کرد: در واقع همه کلام، جملات و تاکیدات حضرت امام(ره) برخاسته از کلام خداوند و ائمه معصومین بود، درحالی که بسیاری وانمود می‌کردند که تشکیل حکومت اسلامی شدنی نیست اما با حرکت در مسیر کلام وحی این مهم محقق شد.

وی ادامه داد: امام علی(ع) در راستای برپایی حکومت خود (‌حکومت عدل الهی) 4 محور سرلوحه کار قرار دادند. نخست عدالت، دوم امنیت، سوم رفاهت و چهارم تعلیم و تعلم، بنابراین اگر امروز این یادواره را که جزوی از کنگره شهدای این استان است، آموزش و پرورش و مسئولان این مجموعه برپا کرده‌اند باید گفت الگوی آن 14 قرن قبل توسط امام علی(ع) برای ما بیان شده است.

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه عنوان کرد: تعلیم و تعلم، یاد گرفتن و یاد دادن همان چیزی بود که امام علی(ع) 14 قرن پیش مطرح کردند و اینجاست که می‌بینیم 14 قرن بعد از امام علی(ع) هم اینچنین است، امام خمینی(ره) هم در همان راستا می‌آیند و حکومت اسلامی را تشکیل می‌دهند، بنابراین می‌بینیم که یکی از مسائل خاص و تاکیدات آن حضرت براساس کسب علم است

کوثری افزود: اینجاست که دشمنان ما خیال می‌کردند که انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی مانند نظام مادیات دیگر که در جهان رخ داد و چند روز و چند سالی مطرح شدند و بعد از بین رفتن از بین رفتنی است. باید گفت که ریشه تعلیم و تعلم در 14 قرن پیش مطرح شده و اینجاست که می‌بینیم دشمنان قسم‌خورده ‌که با تمام امکانات و تجهیزات بر ما تاختند با شکست مواجه شده و به ناکامی رسیدند.

وی تصریح کرد: تنها کشوری که در دوران 8 سال دفاع مقدس با ما همراه بود فقط و فقط کشور سوریه بود و همه آنها با یکدیگر متحد شدند تا بتوانند نظام نوپای جمهوری اسلامی را از بیخ و بن برکنند و چیزی از آن باقی نگذراند.

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه بیان کرد: اما اینجا می‌بینیم که از همه اقشار به‌ویژه آموزش و پرورش به امام(ره) لبیک می‌گویند و آنچنان معلمان، مدیران و دانش‌آموزان حرکت می‌کنند و با اخلاص و صداقت خود حضور پیدا می‌کنند که سبب شگفتی دشمنان می‌شوند.

کوثری با اشاره به بی‌کفایتی سردمداران ایران قبل از پیروزی انقلاب گفت: با مرور 200 ساله گذشته پیش از پیروزی انقلاب، می‌بینیم که در زمان قاجار به علت بی‌کفایتی سردمداران قاجار، 17 شهر شمال ایران به بیگانگان داده شد و خم به ابرو نیاوردند.

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه با اشاره به بی کفایتی شاهان قاجار و پهلوی گفت: در دوران قاجار بخش‌های عمده شمال کشور را دادیم و در دوران پهلوی و زمان محمدرضاشاه بحرین که جزو استان‌های کشور بود را بخشیدند و به این کار غلط نیز افتخار می‌کردند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در ایستادگی مقابل تمام دشمنان و دوابرقدرت وقت، سازمان ملل، ارتجاع منطقه و صهیونیست که برای زمین‌گیر کردن انقلاب اسلامی به صف شدند با مقاومت ملت بزرگ ایران اسلامی، با صلابت ایستاد و با سربلندی از جنگ تحمیلی هشت ساله بیرون آمد.

کوثری بیان کرد: خیال خام دشمنان براین بود که امام راحل ما نیز مانند دیگر رهبران سست عنصر دنیا با فشار تسلیم می‌شود اما امام(ره) با آن روح بلند خدایی و اقتدا به فرهنگ عاشورا و اهل بیت(ع) با صلابت و استوار ایستادند و به ملت ما درس ایثار، شجاعت و مجاهدت دادند.

نیاز به مدیرانی از جنس شهدا داریم که تمام هستی خود را برای انقلاب بدهند

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه با اشاره به مجاهدت رزمندگان دوران دفاع مقدس گفت: ما در ابتدای جنگ با دست خالی کار را شروع کردیم اما چند عنصر مهم در اختیامان بود یکی ایثار و فداکاری ملت ما که از همه چیز جان و مال خود در راه خدا گذشتند و دیگری ولایتمداری و رهبری و هدایت امام راحل بود که توانستیم دربرابر دنیا ایستادگی کنیم و وجبی از خاک خود را به دشمن ندهیم.

کوثری ادامه داد: با نگاهی به خاطرات رزمندگان می‌بینیم معلمان و دانش‌آموزان ما در طول دفاع مقدس ضمن دفاع از کشور همچنان در مسیر تعلیم و تعلم گام برمی داشتند به طوری که در شب عملیات در صفوف مجاهدت بودند و در بعد عملیات با تشکیل مجتمع رزمندگان کلاس درس و تعلم برپا بود.

وی عنوان کرد: رزمندگان ما مردان جهاد و براساس تدبیر امام امت(ره) معرفت آموزی و تعلم و تعلیم بودند به طوری که حتی در بین رزمندگان کسانی بودند که به رغم جانبازی از چشم تا مقاطع بالای تحصیلی پیش رفته و امروز حتی از کارشناسان برجسته رادیو در کشور هستند.

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه خاطرنشان کرد: شهدای ما نه تنها از جان خود بلکه از مال و داراییشان برای اسلام و انقلاب مایه گذاشتند طوری که شهید چراغی بعد از شهادت وصیت کرده بود تا در دوکوهه حسینیه بسازند که پس از پیگیری ها حسینیه با ظرفیت 500 نفر را در اردوگاه کرخه برپا کردند.

کوثری افزود: ما در جنگ با دست خالی وارد عرصه نبرد شدیم ولی در طول سال‌های نخست توانستیم 2 هزار تانک و نفربر از دشمن غنیمت بگیریم و با سربلندی در برابر دشمن بایستیم و مردم ما در اقشار مختلف نشان دادند ادامه دهنده راه شهدای عاشورای 61 هجری هستند.

وی ادامه داد: امروز هم به مسئولینی نیاز داریم که مانند شهدا برای خدمت همه داشته خود را در طبق اخلاص بگذارند و از انقلاب و نظام اسلامی دفاع کرده و راه شهدا را تداوم ببخشند.

ترامپ و روسای جمهور آمریکا مایه سرشکستگی و خفت ملت آمریکا هستند

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه با اشاره به اقدامات آمریکایی‌ها گفت: برخی این قدرت و توان را نمی‌توانند درک کنند و می‌گویند برویم مذاکره کنیم و به آمریکا چراغ سبز نشان می‌دهند درحالی که پرونده آمریکا سراسر جنایت و سیاهی است به طوری که با همکاری عربستان و پاکستان و امارات القاعده را راه انداختند و پس از حمله به برج‌های دوقلو به بهانه واهی به منطقه حمله کردند و این موضوعی است که بوش پسر رسما اعلام کرد.

کوثری خاطرنشان کرد: البته امروز ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا کار را به جایی رسانده که مایه شرمندگی ملت این کشور است و باید گفت چنین فردی بدون درک و شعور سیاسی سردمدار و رئیس جمهور این کشور مدعی پیشرفت است که البته نه تنها این رئیس جمهور که این رویه تمامی روسای جمهور آمریکا است.

نقش تدابیر حکیمانه، مهم، راهبردی و اساسی مقام معظم رهبری در برابر توطئه دشمن

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه با اشاره به تدابیر مقام معظم رهبری در مقابل توطئه‌ها و ترفندهای دشمن تصریح کرد: رهبرمعظم انقلاب اسلام در برابر نفوذ دشمن دو تصمیم مهم اتخاذ کردند، اولین تصمیم آن بود که نیروهای مسلح را در حالت آماده باش قرار بگیرند و دومین آن نامه به آیت‌الله سیستانی برای فراخوان جوانان در عراق بود و در نتیجه شکل گیری حشدالشعبی بود.

وی ادامه داد: این تصمیمات دقیق و به موقع اتخاذ شد تا از ورود داعش به ایران جلوگیری شود؛ ما باید شکرانه خداوند را به جای بیاوریم که چنین رهبری مقتدر و الهی به ما عنایت کرده است.

کوثری خاطرنشان کرد: گروهک‌‌های تروریستی و تکفیری توطئه آمریکا برای ایجاد ناامنی در منطقه بوده و داعش فریبی بود که توسط آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی برای ایجاد ناامنی در منطقه شکل گرفت.

وی اضافه کرد: امروز دشمنان می خواهند خواسته ناحق خودشان را به ما تحمیل کنند ولی دیده‌بان هوشیار رهبری همیشه در برابر ترطئه‌ها بیدار بوده و با صلابت راه حضرت امام(ره) را ادامه داده‌اند و این پرچم را به منجی عالم بشریت می‌رساند.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات