۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۶۱۱۲۷۹
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه:

رویکرد اصلی روحانیت، جهاد تبلیغی عملی باشد

رویکرد اصلی روحانیت، جهاد تبلیغی عملی باشد
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: کار تبلیغی ما تنها زبانی و لسانی نیست؛ بلکه دعوت به دین‌داری باید گاهی در قالب عمل و گاهی در قالب الفاظ باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، امروز در نشست با ائمه جمعه و مسئولان حوزوی خراسان شمالی، با اشاره به رسالت خطیر روحانیت در جامعه دینی، اظهار کرد: در مسیر کار تبلیغ مهم‌ترین کاری که می‌توانیم در زندگی و کار تبلیغی خود انجام دهیم کار خالصانه برای خداوند است.

وی با اشاره به آیه «وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِینَّهُمْ سُبُلَنَا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِینَ»، اضافه کرد: بر اساس این آیه آن‌ها که در راه خدا با خلوص نیّت جهاد کنند، قطعاً به راه‌های باری تعالی هدایت می‌شوند.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: خداوند در این آیه می‌فرماید کسانی که در راه ما و به خاطر ما کار جهادگونه انجام می‌دهند پاداشی که به آن‌ها می‌دهیم این است که آن‌ها را در مسیر هدایت قرار می‌دهیم.

آیت‌الله حسینی بوشهری اظهار کرد: آنچه بعضی از مفسران از این آیه برداشت کرده‌اند این است که حتی اگر کسی یک قدم در راه خدا به‌صورت جهاد گونه بردارد نتیجه و پاداش خداوند برای او حالت همیشگی و مستمر خواهد بود.

وی با بیان اینکه بر این اساس یک گام از ما و هزاران گام از سوی خداوند متعال خواهد بود، افزود: باید توجه داشته باشیم که جهاد تنها در یک قالب و محتوا نیست؛ زیرا گاهی مقصود از جهاد، جهاد با نفس است و گاهی جهاد در مقابل جبهه‌ای است که رودرروی انسان پیکار می‌کند.

آیت‌الله حسینی بوشهری اضافه کرد: رسول گرامی اسلام می‌فرماید: «مرحبا بقوم قضوا الجهاد الاصغر و بقی علیهم الجهاد الاکبر»؛ پیامبر خدا سپاهی را به جنگ اعزام کرد، وقتی برگشتند فرمود: خوشامد می‌گویم به مردمانی که جهاد اصغر را گذراندند ولی جهاد اکبر همچنان بر عهده آنان باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه مقصود از جهاد اکبر مبارزه با نفس است، ادامه داد: جهاد اصغر هم جهاد رویارویی با دشمن است.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: یک جهاد هم جهاد فرهنگی است که در تعبیرات فرهنگی رهبر معظم انقلاب به‌عنوان جهاد کبیر یاد شده است.

آیت‌الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: جهاد فرهنگی انواع و اقسامی دارد که یکی از آن‌ها همین کار تبلیغی ما روحانیان است که می‌توانیم از طریق آن دل‌ها را به هم نزدیک کرده و رابطه بین خالق و خلق را تقویت کنیم.

امام جمعه قم تصریح کرد: کار تبلیغی ما تنها زبانی و لسانی نیست؛ بلکه دعوت به دین‌داری باید گاهی در قالب عمل و گاهی در قالب الفاظ باشد تا بتوانیم به رسالت خطیر خود به‌درستی جامه عمل بپوشانیم./9314/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
هادی رحیمی
ارسال نظرات