۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۶۱۱۲۸۱
حجت‌الاسلام روستا آزاد مطرح کرد؛

استقبال نوجوانان از "مجموعه اکبر کاراته" محصول توانایی هنری شهید صالحی

استقبال نوجوانان از
سال های آینده بیشتر از شهید صالحی گفته خواهد شد و از ایشان استفاده خواهد شد، ما هم باید از روحیات و توانمندی ای که ایشان داشتند درس بگیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌اسلام سعید روستا آزاد، معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار رسا، زندگی و شخصیت شهید محسن صالحی حاجی آبادی، طلبه نویسنده و خالق مجموعه «اکبر کاراته» را هنرمندانه و یاری‌گر ادبیات در حوزه توصیف کرد.

وی گفت: در طول تاریخ بشر افرادی آمدند که در کنار این ظلمتکده‌ی دنیا روزنه‌هایی به سوی معنویت برای بشریت ایجاد کردند. در راس آنها انبیای عظام، ائمه‌ی طاهرین و در همین مسیر، شهدا کسانی هستند که این مسیر نورانی را به مردم نشان دادند به خصوص شهیدانی که در کنار شهادتشان ویژگی‌هایی داشتند. ویژگی‌هایی شبیه ویژگی‌های شهید صالحی حاجی آبادی.

حجت الاسلام روستا آزاد با اشاره به هنر نویسندگی شهید صالحی ادامه داد: ایشان افزون بر اینکه بیش از سی و یکی دو سال بعد از جنگ به شهادت رسیدند، در طول این سال‌ها شهید زنده بودند و بر اثر جراحت‌ها و زخم‌هایی که بر اثر دوران دفاع مقدس داشتند ملقب به شهید زنده شدند. یعنی در عین حالی که در بین مردم بودند؛ اما خاصیت و اثر شهید و شهادت را با خودشان به همراه داشتند. ویژگی بعدی که بر علو درجه‌ی ایشان اضافه می‌کند علاوه بر اینکه شهید زنده بودند، الان هم که شهید شدند، لطفی بود که خدای متعال به ایشان داده بود در موضوع هنرمندی و نویسندگی.

 معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در خصوص تاثیرگذاری آثار این نویسنده‌ شهید گفت: بسیاری از نوجوان‎ها را دیده‌ام و من جمله بچه‌های خود بنده که با کتاب مشهور ایشان، اکبر کاراته و با شخصیت ایشان فوق‌العاده ارتباط و انس دارند و علاقه‌مند هستند و همه‌ی کتاب‌های ایشان را شاید بارها می‌خوانند و استفاده می‌کنند. این حالت اثرگذاری، اثربخشی در ذهن، در فکر و اندیشه‌ی نوجوان‌ها از آثار پرخیری بوده که خدای متعال به ایشان لطف داشتند.

حجت الاسلام روستاآزاد در پایان گفت: این سه ویژگی که ایشان داشتند یعنی هم جانباز بودند، هم شهید زنده بودند و الان هم شهید شدند و سوم اینکه نویسنده بودند، یک ویژگی و یک شخصیت بسیار ممتازی از ایشان ساخته و سالیان سال، ایشان در این عرصه‌ها زنده خواهد بود، از ایشان گفته خواهد شد و از ایشان استفاده خواهد شد و این لطف بسیار بزرگی است که کمتر نصیب افراد می‌شود و ما هم باید غبطه بخوریم و هم اینکه ان شاءالله درس بگیریم از روحیات و پرکاری و توانمندی ای که ایشان داشتند.

گفتنی است، مراسم نکوداشت شهید محسن صالحی حاجی‌آبادی نویسنده کودک و نوجوان، با عنوان "رد پایی بر آسمان" در تجلیل از این طلبه ایثارگر و با حضور اهالی فرهنگ و ادب و هنر و خانواده محترم این شهید چهارشنبه 5 تیرماه در سرای ناشران قم برگزار شد./918/پ201/س

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱
از اصغر تکواندو هم خبر منتشر کنید
0
0