۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۶۱۱۲۸۳
امام جمعه بجنورد:

کوتاهی‌ها و بی‌مهری‌های عرصه فرهنگ باید رفع شود

کوتاهی‌ها و بی‌مهری‌های عرصه فرهنگ باید رفع شود
امام جمعه بجنورد گفت: با وجود نقاط قوت و پرافتخار، هنوز برخی از کوتاهی‌ها و بی‌مهری‌ها درزمینهٔ فرهنگ دینی و قرآنی وجود دارد که باید رفع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست مسؤولان استانی، بر توجه بیشتر و بهتر به مقوله‌های فرهنگی و قرآنی تأکید کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: البته با وجود این نقاط قوت و پرافتخار، هنوز برخی از کوتاهی‌ها و بی‌مهری‌ها درزمینهٔ فرهنگ دینی و قرآنی وجود دارد که باید رفع شود.

وی اضافه کرد: واقعیت این است که گردوغبار مظلومیت همواره بر جبهه حق بوده و هست؛ اما ما هیچ‌گاه دست از آرمان‌ها برنداشته و برنمی‌داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: این مظلومیت به معنای ظلم‌پذیری نیست اما انظلام هم نداریم.

امام جمعه بجنورد خطاب به مسئولان و متولیان فرهنگی، افزود: اگر در این راهی که رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب برای ما ترسیم کرده‌اند جلو برویم گرد و غبار مظلومیت از چهره دین زدوده می‌شود.

وی با بیان اینکه ما در بیانیه گام دوم انقلاب قرار است طبق طرح قرآن کریم جامعه اقوم شویم، گفت: جامعه قرآنی جامعه اقوم است؛ یعنی در همه زمینه‌ها مستحکم و استوار و اساسی بوده و باقوام ترین سیاست، با قوام ترین فرهنگ و با قوام ترین اقتصاد را دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: در این راستا باید در همه حوزه‌ها تار و پود کارهای ما با قرآن تنیده شود.

وی با اشاره به دوگانه کوثر و تکاثر در قرآن، افزود: در طول تاریخ دو جریان کوثری و جریان تکاثری در مقابل هم بوده‌اند و از این پس هم این تقابل ادامه دارد.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: امام و رهبر ما کوثرگرای تکاثرستیز هستند و این خط و فرهنگ ما است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: ما در خط کوثر بوده و با تکاثرطلبان و زیاده خواهان عالم تقابل داریم، در این زمینه گاهی انعطاف داریم اما انفعال نخواهیم داشت./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات