۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۶۱۱۳۰۹

آیین نکوداشت نویسنده شهید حوزه کودک و نوجوان در قم برگزار شد

آیین نکوداشت نویسنده شهید حوزه کودک و نوجوان در قم برگزار شد
 آیین نکوداشت شهید محسن صالحی حاجی‌آبادی نویسنده کودک و نوجوان با عنوان « رد پای آسمان» در مجتمع ناشران قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم نکوداشت شهیدمحسن صالحی حاجی‌آبادی نویسنده کودک و نوجوان با عنوان «رد پای آسمان» شب چهارشنبه 5 تیرماه با حضور سیدموسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و فریدالدین فرید عصر، پژوهشگر حوزه هنر و داستان‌نویسی در مجتمع ناشران قم برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه یکی از جالب‌ترین نکات در خصوص مقام شهید آن است که همیشه پس از شهادت به خانواده شهید تبریک و تسلیت می‌گویند، گفت: این پارادوکس زیبا را تنها در مورد این شهدا می‌توان تجربه کرد.

حسینی کاشانی افزود: طلاب شهید نمونه کاملی از مردان حق هستند که در هر سنگری تنها به دنبال ادای دین و وظیفه خود در قبال دین خدا هستند.

حسینی کاشانی ارج‌وقرب شهدای عرصه هنر و فرهنگ را نزد خداوند متعال بسیار بالا دانست و گفت: این قشر در زمانی که نظام اسلامی برای حفظ دین به آن‌ها نیاز داشت قلم‌های خود را زمین گذاشتند و با خون خود داستان عزت را نوشتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: این شهید در کنار مقام شهادت یک هنرمند فرهیخته بود، آثار وی دست‌به‌دست می‌چرخد و هنرمندان به‌واسطه این هنر در تاریخ جاودان می‌شوند.

وی در پایان گفت: سعادت افتخاری است که نصیب هرکسی نمی‌شود و کسی که در مقام علم به شهادت می‌رسد دارای عالی‌ترین درجات است.

در ادامه فریدالدین فرید عصر پژوهشگر حوزه هنر و داستان‌نویسی با اشاره به ناشناخته بودم جایگاه داستان‌نویس و قصه‌گو در جامعه گفت: واقعیت این است که از نشانه‌های عقب‌افتادگی فرهنگی جامعه ما یکی هم این می‌تواند باشد که جایگاه داستان‌نویس و قصه‌گو برای مردم و مسئولان روشن نیست.

وی افزود: ادعای بنده این است که امروز پرورش ذهن قصه‌پرداز برای جامعه ما ضرورت دارد. اگر بخواهیم یک جامعه سالم و پویا داشته باشیم در کنار کارهای دیگر لازم است برای تربیت ذهن فرزندانمان به سمت یک ذهن قصه‌گو و داستان‌پرداز تلاش کنیم.

این پژوهشگر حوزه هنر و داستان‌نویسی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: ذهن قصه‌پرداز شخصیت شناس است. مطالعه احوال مردم، ظرایف و لطایف شخصیت‌ها، سجایا و رذایل و آفات هرکدام در خفایای دل‌وجان و تلاش‌های روانکاوانه همه کار ذهن قصه‌پرداز است.

فرید عصر بیان کرد: کار داستان‌نویس خاصه هنرمند مسلمان از جنس جهاد اکبر است. امروز برای نکوداشت کسی جمع شده‌ایم که هم در میدان جهاد اصغر مردانه ایستاد و هم در مقام طالب علم و هنرمند و نویسنده پیروز عرصه جهاد اکبر بود./998/

میثم صدیقیان
ارسال نظرات