۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۶۱۱۳۱۱
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

مردم در انتخابات پیش رو با معیار الهی افراد را انتخاب کنند

مردم در انتخابات پیش رو با معیار الهی افراد را انتخاب کنند
استاد حوزه و دانشگاه گفت: مردم ما باید حواس خود را جمع کنند که در انتخابات پیش رو الهی انتخاب کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری شامگاه پنج شنبه در جمع زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی به ایراد سخنرانی پیرامون موضوع «اعتماد به خدا» پرداخت و گفت: کارکرد اسلام این است که عقل ما را از اسارت خارج کند چرا که هر کس عقلش راهنمایی اش نکند، گویی عقل خود را زندانی کرده است. امام صادق(ع) می فرماید «عقل همان چیزی است که انسان به واسطه آن خدا را عبادت می کند.»

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آیاتی که در بیان ویژگی های پروردگار متعال نازل شده است، اظهار کرد: در آیه شریفه «ولله خزائن السماوات والأرض ولكن المنافقين لا يفقهون» خداوند به ما می گوید که فقط خدا باید مایه امید اقتصادی ما باشد.

وی تصریح کرد: مسؤولانی که می ترسند و اختلاس می کنند و مردمی که می ترسند و احتکار می کنند، هر دو در حال اشتباه هستند. مگر نعوذ بالله زمانی که گرانی و مشکلات در جامعه وجود داشته باشد، خداوند نمی تواند رزق و روزی ما را برساند که نگران باشیم و به این کارها روی آوریم؟ خدای ما همان کسی است که به عزراییل امر کرد جان مادر کودکی را که به تازگی متولد شده بود، در میان بیابان از او بگیرد و همان کودک را به یک عالم بزرگ تبدیل کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری افزود: کسی که بندگی خدا را انجام دهد، خداوند روزی او را از جایی که فکرش هم قابل تصور نیست، خواهد رساند. امام صادق(ع) فرمودند «عاقل کسی است که اگر به دنبال ثروت هم باشد، به سوی خدا برود.»

کارشناس مذهبی رسانه ملی با اشاره به آیه شریفه «و لله جنود السماوات و الأرض و کان الله علیما حکیما»، خاطرنشان کرد: 40 سال است دشمنان ما دست به دست یکدیگر داده اند تا انقلاب ما را زمین بزنند و 17 هزار نفر از جمله بسیاری از مسؤولان ما را به شهادت رساندند اما امروز ما به دلیل اتکا به خداوند بر قدرتمان افزوده شده و دشمنان زبون تر شده اند.

وی با اشاره به جریان سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکایی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: این پهپاد در صورتی مورد هدف قرار گرفت که رادارگریز بود اما اتکای نیروهای ما به خداوند باعث شد پوز آمریکا به خاک مالیده شود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان این که پادشاهی آسمان ها و زمین از آن خداوند متعال است، افزود: آن بدبخت هایی که از سی سال پیش خود را به بلوک شرق و غرب وابسته کرده بودند بی خبر بودند که بلوک شرق دچار فروپاشی می شود و ان شاءالله استکبار جهانی نیز به زودی نابود خواهد شد.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: خداوند در حدیث قدسی می فرماید «به عزت و جلالم قسم امید کسی که به غیر من امیدوار باشد را ناامید خواهم کرد.» ما باید عقل داشته باشیم و بدانیم وقتی خداوند به ما وعده حمایت داده است، به وعده خود عمل می کند.

وی با بیان این که مشکلات امروز کشور مرتبط به اسلام و انقلاب نیست و اگر انتخاب های مردم الهی باشد، مشکلی به وجود نخواهد آمد، تصریح کرد: انتخاب های ما در ازدواج و کسب و کار و سیاست، اگر الهی باشد، ضرر نخواهیم کرد؛ کما این که شهدای ما شهادت را با معیار الهی انتخاب کردند. مردم ما باید حواس خود را جمع کنند که در انتخابات پیش رو الهی انتخاب کنند./861/پ202/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۳
راه حل ایستادگی ، مقاومت و درخواست مردم در گام دوم انقلاب و کشور :
می بایستی تمامی آقازاده ها،اقوام و خانوداه های منافق خیانتکار فاسد،اختلاسگر و رانت خوار ظالم در حق ملت ، مردم ،انقلاب و نظام در طول این ۳ دهه بعد از جنگ تحمیلی از سوی صدام جنایتکار در صورت حضور در مسند قدرت ،پایین آورده شده، عادلانه ، علنی و بدون هیچ گونه تبعیض ،بی عدالتی، ملاحظه و مصلحت اندیشی کلیشه ای محاکمه شوند. تا اعتماد مردم ترمیم گردیده ، پشتوانه و حمایت مردمی نظام احیا شده و ارزش ها و باورهای دینی-سیاسی-اجتماعی نظام را ,ارزش ها و باورهای خود بدانند.
0
0