۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۸
کد خبر: ۶۱۱۳۱۷
امام جمعه بابل:

تبلیغ دین باید مستند و بر مبنای آیات و روایات الهی باشد

تبلیغ دین باید مستند و بر مبنای آیات و روایات الهی باشد
امام جمعه بابل با اشاره به این که تبلیغ دین باید مستند و بر اساس آیات و روایات الهی باشد، گفت: مبلغان دینی باید از بیان مطالب غیر مستند در منبر‌های تبلیغی خود پرهیز کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل پنجشنبه در جمع مبلغان هیأت‌های مذهبی شهر‌های مرکزی استان به ارتباط روحانیت با مردم اشاره کرد و گفت: این تعامل سازنده ضمن تقویت ارزش‌های دینی و معنوی در جامعه موجب خنثی شدن توطئه‌های دشمنان خواهد شد.

وی به توفیقات بسیار مبلغان دینی در عرصه تبلیغ اشاره کرد و با بیان این که تعامل و ارتباط سازنده مبلغان دینی با هیأت‌های مذهبی پدیده تازه‌ای در عرصه مسائل دینی است، افزود: باید از همه ظرفیت‌های موجود به منظور تقویت این تعامل استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که موفقیت‌های ما در زندگی مدیون و مرهون همین لباسی است که به تن داریم، تصریح کرد: لباس روحانیت از یک قداست و جایگاه با عظمتی برخوردار است که باید در حفظ و نگهداری از آن بیشتر تلاش کنیم.

امام جمعه بابل با اشاره به این که همان طور که امیرالمؤمنین (ع) فرمودند خطابه باید از جولان روح یک خطیب برخیزد، خاطرنشان کرد: اگر روح در درون این انسان به گردش و حرکت درنیاید و قفل شود زبان او هم نمی‌تواند به بیان مطالب و حقایق دست یابد.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که کار تنها باید برای رضای خدا باشد، ادامه داد: مبلغان دینی نباید در عرصه تبلیغ دین به حاشیه‌ها توجه کنند بلکه باید همه توان خود را در جهت عمل به دین به کار گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که تبلیغ دین رسالت و وظیفه بسیار مهمی در جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: مبلغان دینی باید قدردان چنین جایگاهی باشند که خداوند متعال به آن‌ها عطا فرموده است.

امام جمعه بابل با اشاره به این که تبلیغ دین باید مستند و بر اساس آیات و روایات الهی باشد، تصریح کرد: مبلغان دینی باید به شدت از بیان مطالب غیر مستند در منبر‌های تبلیغی خود پرهیز کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که کار تبلیغ، مجاهدت در راه خداوند متعال است، خاطرنشان کرد: به طور حتم کسانی که در این عرصه مهم قدم بر می‌دارند از اجر معنوی خداوند متعال برخوردار خواهند شد./۹۵۰/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات