۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۶۱۱۳۲۰
رییس دیوان عالی کشور:

مقاومت راه مقابله با جنگ اقتصادی دشمن است

مقاومت راه مقابله با جنگ اقتصادی دشمن است
حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم با بیان این که با مقاومت می‌توانیم جلوی جنگ اقتصادی دشمن را بگیریم، گفت: تضعیف کردن ایمان مردم از مهمتربن اهداف دشمن محسوب می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد مرتضوی‌ مقدم شب گذشته به مناسبت سالروز شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی و گرامیداشت شهدای قوه‌ قضائیه که در حرم شهدای گمنام کرمان برگزار شد، گفت: سردار قاسم سلیمانی از نعمت‌های بزرگ کشور محسوب می‌شود.
 
وی گفت: الگو گرفتن از زندگی شهدا مهم‌ترین وظیفه انسان‌ها شمرده می‌شود و دشمنان انقلاب و نظام بزرگترین و شریف‌ترین انسان‌ها را ترور کردند.
 
رییس دیوان عالی کشور با اشاره به این که ترور بزرگان و دانشمندان ایرانی از برنامه ریزی‌های آمریکا بوده، اظهار داشت: امام توانست با برنامه ریزی و توکل به خدا جلوی دشمنان اسلام بایستد.
 
وی خاطرنشان کرد: ادامه دادن راه شهدا و دانشمندان ایرانی را باید اولویت اول زندگی خود بدانیم تا بتوانیم در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم.
 
رییس دیوان عالی کشور با توجه به این که جنگ نرم را امروزه دشمنان برنامه ریزی کرده اند، بیان داشت: تضعیف کردن ایمان مردم از مهم تربن اهداف دشمن در کشور محسوب می‌شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم با بیان این که با مقاومت و با تولید داخلی می‌توانیم جلوی جنگ اقتصادی دشمن را بگیریم، ابراز داشت: اگر رهبری در کشور نبود و کشور  ولایت‌فقیه نداشت، انقلاب دچار مشکلات زیادی بود.
 
وی تصریح کرد: سازش با دشمنان به ضرر مردم و کشور بوده و هر فردی که در کشور به دنبال سازش با دشمن بوده، ضد انقلاب شمرده می‌شود و باید قدم‌های بزرگی را برای کشور بر داریم و جهاد در راه خدا تنها سلاح به دست گرفتن نیست.
 
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که کار جهادی را دستگاه قضا باید برنامه ریزی کند، بیان داشت: قضاوت کردن از مهم‌ترین و سخت‌ترین کار‌ها بوده و یک قاضی باید افزون بر تفکر انقلابی، با کار جهادی بتواند کار خود را خوب انجام دهد.
 
حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم اظهار داشت: فضای مجازی امروزه به یک تهدید برای جوانان تبدیل شده و باید دستگاه‌های کشور فضای مجازی را کنترل کنند.
 
وی با بیان این که استفاده درست از فضای مجازی را یاد بگیریم، ادامه داد: افرادی بودند که از علم و سواد بالایی برخوردار بودند، اما عدم بصیرت آن‌ها را به نابودی کشاند.
 
رییس دیوان عالی کشور با اشاره به این که بصیرت داشتن تنها راه نجات از فتنه‌ها شمرده می‌شود، اظهار داشت: نبود نیرو‌های مناست و کمبود نیرو سبب شده که دستگاه قضا نتواند به همه پرونده‌ها دسترسی داشته باشد.
 
حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم با بیان این که دستگاه قضا به دنبال جذب نیروی انقلابی و باسواد است، افزود: خطا کردن در دستگاه قضا نباید اتفاق بیفتد، زیرا دستگاه قضا از اهمیت بالایی برخورد دار است.
 
وی با بیان اینکه مردم باید اطلاعات حقوقی خود را افزایش بدهند و مقررات قانونی را مطالعه کرده و بشناسند گفت: بعضی از وکلا از ناآگاهی مردم سوءاستفاده کرده و مسیر پرونده‌ها را تغییر داده و قاضی را نیز منحرف می‌کنند و مردم اگر اطلاعات حقوقی بالا داشته باشند نیاز به وکیل در پرونده‌ها ندارند./۹۷۰۷/پ202/ب1
رضا دهقان زاده
ارسال نظرات