۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۶۱۱۳۲۱
رییس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا:

اختلاف میان بنی صدر و شهید بهشتی، مسأله ولایت بود

اختلاف میان بنی صدر و شهید بهشتی، مسأله ولایت بود
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: مشکلی که بین بنی صدر و شهید بهشتی وجود داشت، مسأله ولایت بود که به جریان هفتم تیر خاتمه پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی عصر پنجشنبه در مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر که در محل رواق مطهر امام خمینی(ره) بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به جایگاه والای شهید مظلوم بهشتی، اظهار کرد: جریان اختلاف بین بنی صدر و شهید بهشتی، قرارگیری دو جبهه در برابر یکدیگر بود.

وی افزود: ما یک مرزبندی داخلی داریم با عناصر منحرف و یک مرزبندی خارجی با آمریکا که باید هر دو این مرزیندی ها و فلسفه آن را بشناسیم.

رییس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا خاطرنشان کرد: اختلاف بین شهید بهشتی و بنی صدر یک اختلاف اعتقادی و فکری بود و نمونه همین تقابل بین امام راحل و آقای بازرگان نیز وجود داشت. وقتی امام می فرمود «جمهوری اسلامی؛ نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد» و بازرگان در برابر آن جمهوری دموکراتیک اسلامی را مطرح می کرد، نشانه تفکری است که اسلام را ناقص و نیازمند می داند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: این اختلافات مسبوق به سابقه است و اساسا از صدر اسلام چنین اختلافاتی قابل کنار آمدن نبوده است کما این که امیرمؤمنان(ع) با معاویه کنار نیامد و سیدالشهدا نیز با یزید. بنابراین این اختلافات داخلی، فقط متعلق به زمان ما نیست. در عرصه خارجی نیز اختلاف ما با دشمنان اسلام در گذشته نیز وجود داشته است کما این که پیامبر اکرم(ص) با فرمانروایان کفر وارد مبارزه شد.

وی افزود: مشکلی که بین بنی صدر و شهید بهشتی وجود داشت، همان مسأله روی ولایت بود که به جریان هفتم تیر خاتمه پیدا کرد.

رییس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا با اشاره به سابقه دیرینه خوی استکباری آمریکا، اظهار کرد: آمریکا نماد و تجسم کفر، شرک، ظلم، تجاوز و سلطه است و 240 سال است با زور بر دنیا حکومت می کند. کارتر می گوید «ترامپ با من تماس گرفته و سبقت چین از آمریکا در مسائل اقتصادی را به من یادآور شد و من به او گفتم ما فقط 16 سال درگیر جنگ نبوده ایم و طبیعی است که چین بتواند در مسائل اقتصادی از ما سبقت بگیرد.» این سخن خود آن هاست که فقط 16 سال درگیر در جنگ نبوده اند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تأکید کرد: در نیمه دوم قرن بیستم آمریکا به 22 کشور مستقیما تجاوز کرده که حمله به کره، کوبا، ویتنام، کامبوج، سومالی، لیبی، عراق و افغانستان از همین جمله است. آمریکا گرگی است که به جان ملت ها افتاده اما امروز ملت انقلابی ایران چهره اهریمنی آمریکا را به انزوا کشانده است.

وی افزود: در حکومت شاه، آمریکا با دخالت در امور داخلی ایران کودتای 28 مرداد را به سرانجام رسانده و در سایر کشورها نیز جنایات زیادی مرتکب شده است. نمونه جنایات آن ها آزمایش بمب اتم در هیروشیما و ناکازاکی بود؛ چنین افرادی چگونه جرأت می کنند از حقوق بشر سخن بگویند؟

رییس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا با اشاره به سرنگونی پهپهاد جاسوسی آمریکا توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار کرد: این پهپاد بدون سرنشین سه برابر بمب افکن F35 آمریکا قیمت دارد و سرنگون کردن آن نشان داد که قدرت پدافند جمهوری اسلامی ایران هم تراز قدرت موشکی آن است.

وی تصریح کرد: قدرت پدافندی سوم خرداد از S300 روسی قوی تر عمل کرده و می تواند تا 90 هزار پا پدافند انجام دهد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: این پرنده بدون سرنشین طبق آن چه آمریکایی ها برای آن تعریف کرده بودند، رادار گریز بوده است و سرنگونی آن یک افتخار قلمداد می شود.

رییس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا اظهار کرد: تضاد ما با آمریکا از نوع اعتقادی است و تا زمانی که ما به اسلام برای اداره جامعه پایبند باشیم این اختلاف ادامه دارد، اختلاف ما با استکبار غرب از نوع سلیقه ‌ای نیست و تا زمانی که ما به مقابله با سلطه‌گری و حمایت از مظلوم فکر کنیم، آن‌ ها تلاش خود را برای از بین بردن نظام جمهوری اسلامی ادامه می‌دهند./861/پ202/ب1

ارسال نظرات