۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۶۱۱۳۳۷
تولیت مدرسه علمیه سفیران هدایت ابوطالب:

بازخوانی شخصیت شهید بهشتی برای الگو برداری جوانان ضروری است

بازخوانی شخصیت شهید بهشتی برای الگو برداری جوانان ضروری است
حجت الاسلام والمسلمین سینایی بازخوانی شخصیت برجسته و تاثیرگذار شهید بهشتی را برای الگو برداری جوانان ضروری دانست و اجرای عدالت را مهمترین وظیفه قضات بیان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مجید سینایی تولیت مدرسه علمیه سفیران هدایت ابوطالب(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در خصوص شخصیت برجسته شهید بهشتی، گفت: سمینارهای فراوانی باید برای شناخت و معرفی شخصیت شهید بهشتی برگزار شود.

وی با بیان اینکه شهید بهشتی از دانشمندان و صاحب نظران دوران معاصر محسوب می شود، ادامه داد: شهید بهشتی از استعداد بسیار بالایی برخوردار بود به حدی که در سن 5 سالگی به اندازه دانش آموز کلاس پنجم علم داشت و در سن 16 سالگی به تدریس زبان فرانسوی مشغول بود.

تولیت مدرسه علمیه سفیران هدایت ابوطالب(ع) اضافه کرد: شهید بهشتی علاوه بر اینکه در دانشگاه تهران به کسب علم مشغول بود در شهر مقدس قم نیز از شاگردان ممتاز حوزه علمیه به شمار می رفت؛ ایشان از شاگردان برجسته حضرات آیات بروجردی، محقق داماد، طباطبایی و امام راحل بود.

حجت الاسلام والمسلمین سینایی با اشاره به استعداد کم نظیر شهید بهشتی، ابراز کرد: ایشان حافظه بسیار قوی و قدرت استنباط خارق العاده‌ای داشت، در علوم فلسفه، فقه و اصول مجتهد بود و به زبان‌های مختلف دنیا از جمله عربی، انگلیسی، آلمانی و فرانسوی تسلط کامل داشت.

وی افزود: شهید بهشتی اگر می خواست کتابی را مطالعه کند با زبان اصلی مطالعه می کرد یا اگر با رسانه های خارجی وقت مصاحبه داشت به زبان همان رسانه ها مصاحبه می کرد؛ این تنها یکی از ویژگی های شخصیتی شهید بهشتی به شمار می رود و متاسفانه نسبت به آن بسیار غفلت شده است.

تولیت مدرسه علمیه سفیران هدایت ابوطالب(ع) اضافه کرد: شهید بهشتی علاوه بر جایگاه برجسته علمی دارای شخصیتی خودساخته، وارسته، باتقوا و صبور بود.

حجت الاسلام والمسلمین سینایی با اشاره به کلام امام راحل مبنی بر اینکه شهید بهشتی بسیار مظلوم بود، گفت: در مظلومیت شهید بهشتی همین بس که علاوه بر تهمت ها، اذیت‌ها و آزارهای دشمنان در مقابل شکنجه روحی دوستانی که نادانسته ایشان را مورد آزار قرار می دادند بسیار صبور و استوار بود و در مقابل بسیار خوب و سنجیده عمل می کرد.

وی افزود: افراد بسیاری با پیشنهاد پول، قدرت و زندگی برتر خواستند شهید بهشتی را از مسیر حق منحرف کنند اما چون ایشان می دانست بهشت را به بها می دهند نه به بهانه هرگز پیشنهاد آنان را قبول نمی کرد.

تولیت مدرسه علمیه سفیران هدایت ابوطالب(ع) ادامه داد: می طلبد برای شناخت و معرفی شخصیتی علمی و معنوی این دانشمند فرزانه فیلم‌ها و مستندات فراوانی ساخته شود چرا که امروز بازخوانی شخصیت برجسته و تاثیرگذار شهید بهشتی برای الگو برداری جوانان ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین سینایی با تاکید بر اینکه شخصیت شهید بهشتی الگوی همه مسؤولان قضایی باشد، ادامه داد: قضات باید انسان هایی خودساخته و عالم باشند و با اجتناب از قدرت طلبی و دنیا طلبی به حل مشکلات مردم بپردازند و در برابر مطامع دنیا و تهدیدات مغلوب نشوند و تنها به حق رای صادر کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قوه قضاییه ای عالم، عادل و باتقوا است که بتواند در اجرای عدالت ثابت قدم بوده و مشکلات مردم را حل کند./813/ت302/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات