۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۶۱۱۳۵۳
آیت الله علم الهدی:

مردم نسبت به مبارزه قوه قضاییه با مفاسد امیدوار شده اند

مردم نسبت به مبارزه قوه قضاییه با مفاسد امیدوار شده اند
امام جمعه مشهد مقدس گفت: اعتماد مردم بزرگ‌ترین سرمایه نظام ما است که در درجه اول با اعتماد به قوه قضاییه حاصل می ‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن هفتم تیرماه، سالروز شهادت شهید بهشتی و 72 تن از مسؤولان وقت کشور و تقارن آن با فرارسیدن سالروز شهادت امام صادق(ع)، اظهار کرد: هر دو این شهادت ها را شهادت مظلومانه نامیده اند چون شهید بهشتی همچون امام صادق(ع) تا لحظه آخر عمر خود در برابر تلاش جریان های قدرت طلب برای تسلط بر مقدرات مسلمانان مقاومت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: جریان‌ های قدرت یاب می‌ خواهند به موقعیت برسند و به مصادر قدرت دست پیدا کنند تا توان اقتصادی، سیاسی و امکانات نظام اسلامی را در استخدام منافع خودشان در بیاورند.

بخش عمده مفاسد اقتصادی توسط صاحبان برخی مناصب کشوری رخ می دهد

امام جمعه مشهد مقدس اظهار کرد: امروز که خوشبختانه جریان مبارزه با فساد اقتصادی به‌عنوان یک جریان جدی بر حسب رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در حال اجرا است، بخش عمده مفسده اقتصادی از عناصری است که بر مصادر قدرت در این نظام دست پیدا کرده‌اند.

وی با بیان این‌که دست‌یابی این عناصر مفسد بر مصادر قدرت به ‌وسیله توطئه برخی جریان‌ های سیاسی در عرصه رقابت‌ های باز و آزادی است که دموکراتیک بودن نظام ما به وجود آورده است، افزود: آنان از این میدان باز سوءاستفاده کردند، مردم را گول زدند و جلو آمدند؛ در نتیجه غلبه آنان بر قدرت، عناصر مفسدشان آمدند و فساد کردند. از همین رو قوه قضاییه باید تحت‌ عنوان پیشگیری از وقوع جرم، زمینه این سلطه ‌های خائنانه را در عرصه‌ رقابت ‌های سیاسی بگیرد.

مردم نسبت به مبارزه قوه قضاییه با مفاسد امیدوار شده اند

نماینده ولی ‌فقیه در استان خراسان رضوی به بیان شاخصه ‌های قوه قضاییه مطلوب در نظام اسلامی پرداخت و اظهار کرد: قوه قضاییه مطلوب، قوه قضاییه ‌ای است که امنیت را از مفسدان بگیرد و به این واسطه مؤمنان، متدینان و عامه مردم ما به خاطر اعتماد به قوه قضاییه، احساس امنیت و آرامش کنند. این اعتماد، بزرگ‌ترین سرمایه نظام ما است و خوشبختانه بر حسب تحولات در دست اجرا، مردم نسبه به آن امیدوار شده اند.

وی با اشاره به دیدار اخیر رییس و کارکنان قوه قضاییه با رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب در این دیدار فرمودند «باید در جریان سند طرح تحول قوه قضاییه از مرحله سند تا مرحله اجرا، تأخیری وجود نداشته باشد.» چون تأخیر در اجرای این سند تحول به امیدواری مردم لطمه وارد می کند./861/پ202/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
راه حل ایستادگی ، مقاومت و درخواست مردم در گام دوم انقلاب و کشور :
می بایستی تمامی آقازاده ها،اقوام و خانوداه های منافق خیانتکار فاسد،اختلاسگر و رانت خوار ظالم در حق ملت ، مردم ،انقلاب و نظام در طول این ۳ دهه بعد از جنگ تحمیلی از سوی صدام جنایتکار، در صورت حضور در مسند قدرت ،پایین آورده شده، عادلانه ، علنی و بدون هیچ گونه تبعیض ،بی عدالتی، ملاحظه و مصلحت اندیشی کلیشه ای محاکمه شوند. تا اعتماد مردم ترمیم گردیده ، پشتوانه و حمایت مردمی نظام احیا شده و ارزش ها و باورهای دینی-سیاسی-اجتماعی نظام را ارزش ها و باورهای خود بدانند.
0
0