۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۶۱۱۳۷۰

«سلام»؛ طرحی ابتکاری برای حمایت از مسلمانان کانادا

«سلام»؛ طرحی ابتکاری برای حمایت از مسلمانان کانادا
یک افسر مسلمان کانادا با همکاری تعدادی از کارشناسان امنیتی این کشور، طرحی ابتکاری با عنوان «سلام» با هدف حمایت از مسلمانان کانادا در برابر حملات تروریستی راه‌اندازی کرد.
به گزارش خبرگزاری رسا، «وسیم جاوید»، که از سال ۲۰۱۰ میلادی به‌عنوان یک افسر مسلمان در پلیس «تورنتو» کانادا فعالیت می‌کند با همکاری ۸ کارشناس امنیتی، یک طرح داوطلبانه غیرانتفاعی با عنوان «سلام» راه‌اندازی کردند که حمایت از مسلمانان در برابر حملات تروریستی از جمله اهداف این طرح است.

وسیم جاوید که دارای مدرک کارشناسی در رشته «عدالت کیفری» از دانشگاه «گوئلف» کانادا است، در حال حاضر در مقطع کارشناسی ارشد در رشته «امنیت ملی و حقوق بشر» تحصیل می‌کند.

در این طرح در زمینه چگونگی تعامل و مقابل با هر حمله که احتمال دارد نهاد یا سازمان‌های دولتی و خصوصی از جمله مدارس و مساجد را هدف قرار دهد، آگاهی‌بخشی می‌شود.

وسیم جاوید در این باره گفت: این ابتکار تنها محدود به مسلمانان نیست و خدمات خود را به صورت رایگان به پیروان تمامی ادیان ارائه می‌دهد.

یونس امام، کارشناس امنیتی و یکی از اعضای تیم طرح ابتکاری «سلام» در این باره گفت: تاکنون در راستای این طرح، ۷۰ سخنرانی در مساجد و مدارس ارائه شده که با استقبال خوبی مواجه شده است.

جامعه مسلمان کانادا نیز به صورت مثبت و سازنده با این طرح تعامل داشته‌اند و مساجد از جمله اماکنی است که برای اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مسلمانان درباره این ابتکار هدفمند در نظر گرفته شده است./847/ب
 
منبع: ایکنا
ارسال نظرات