۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۶۱۱۳۷۶
سخنران حرم مطهر رضوی:

تحقق عدالت در دوران ظهور امام زمان آرزوی تمام اولیای الهی است

تحقق عدالت در دوران ظهور امام زمان آرزوی تمام اولیای الهی است
حجت الاسلام پنج تنیان گفت: تحقق عدالت آرزوی اولیای الهی بوده و مسأله رجعت اولیا و انبیا در همین راستا مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید محسن پنج تنیان شامگاه جمعه در ادامه سلسله جلسات پرسمان دینی بارگاه منور رضوی که در محل صحن جمهوری اسلامی برگزار می شود، به ایراد سخنانی پیرامون ظهور امام زمان(عج) و بررسی روایات مربوط به آن پرداخت.

سخنران حرم مطهر رضوی با اشاره به روایاتی که در خصوص رجعت مطرح شده است، اظهار کرد: مسأله رجعت با مسأله بازگشت کسانی که زنده هستند، مثل حضرت عیسی(ع) فرق می کند. حضرت عیسی(ع) به امر الهی زنده هستند و پس از ظهور امام زمان(عج) مردم ایشان را خواهند شناخت.

وی افزود: این تصور که امام زمان(عج) در دوران غیبت در بیابانی خیمه زده اند و دور از مردم زندگی می کنند، یک تصور نادرست است چرا که ایشان به امر خداوند از دیده ها پنهان هستند اما زمانی که ظهور کنند، بسیاری از مردم متوجه می شوند که بارها ایشان را در اطراف خود دیده اما نشناخته بودند.

حجت الاسلام پنج تنیان گفت: در آیات کریمه قرآن این مضمون را از بسیاری از پیامبران داریم که به خدا شکایت می کردند و از وضعیت ایمان آوردن اطرافیان خود گله می کردند. خطاب به ایشان گفته می شد که آرزوی شما در دوره آخرالزمان محقق خواهد شد. تحقق عدالت آرزوی اولیای الهی بوده و از همین رو برای انبیای الهی این امکان فراهم می شود که در زمان ظهور امام زمان(عج) رجعت کنند تا به آن حضرت برای ایجاد عدالت کمک کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که «چگونه پس از تحقق کامل عدالت در دوره ظهور امام زمان(عج)، طبق روایات فردی پیدا می شود که آن حضرت را به شهادت برساند؟» اظهار کرد: طبق آیات قرآن کریم، یهودیان با اهل ایمان از همه دشمن تر هستند و هر بلایی به سر مسلمانان عالم آمده است، زیر سر آن ها است. در نتیجه در زمان امام زمان(عج) نیز امثال یهودیان وجود خواهند داشت و طبق روایتی که روی پذیرش آن حرف هایی وجود دارد، یک زن یهودی عامل این اتفاق خواهد بود.

سخنران حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: تحقق عدالت در دوران امام زمان(عج) به این معنا نیست که دشمنان وجود نخواهند داشت. دشمنان وجود دارند اما در آن دوره فرصتی برای انجام اقدامی که بر هم زننده عدالت باشد، به ایشان داده نخواهد شد.

حجت الاسلام پنج تنیان در ادامه اظهار کرد: امام زمان(عج) پدر ما هستند و همواره از خداوند متعال بخشش گناهان شیعیان خود را درخواست می کنند. ما ولایت امام زمان(عج) را پذیرفته ایم و این مسأله بسیار مهمی است.

وی افزود: رابطه بین امام زمان(عج) و شیعیان ایشان مانند رابطه پدر با فرزندانی است که خطاکار هستند اما همچنان رابطه پدر و فرزندی بین آن ها وجود دارد./861/پ202/ب1

ارسال نظرات