۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۶۱۱۳۸۶
استاد حوزه علمیه:

نماز شاه کلید حل تمام مشکلات زندگی انسان است

نماز شاه کلید حل تمام مشکلات زندگی انسان است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه نماز شاه کلید حل تمام مشکلات زندگی انسان است، گفت: کسانی که نماز را سبک می شمارند مورد شفاعت اهل بیت(ع) قرار نمی گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی حسن آبادی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در حسینیه اعظم فاطمه الزهرا(س) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: گناه و معصیت منشأ بسیاری از مشکلات انسان است.

وی با استناد به کلام امام صادق(ع) که فرمودند: شفاعت ما به کسی که نماز را سبک بشمارد نمی رسد، ادامه داد: انسان با سبک شمردن نماز دچار خسران و زیان می شود، ریشه بسیاری از سختی هایی که انسان با آن مواجه می شود ناشی از سبک شمردن نماز است.

حجت الاسلام حسن آبادی اضافه کرد: قرآن می فرماید: وای به حال نماز گزاران؛ مقصود از این کلام کسانی هستند که نماز می خوانند اما نسبت به آن سهل انگاری می کنند؛ تاخیر انداختن نماز اول وقت یکی از مصادیق سبک شمردن است.

استاد حوزه علمیه افزود: انسان در هر جایگاه و منصبی که قرار دارد باید به اقامه نماز اول وقت اهتمام ویژه داشته باشد چرا که چیزی بالاتر و با ارزش تر از سخن گفتن با خداوند نیست؛ امام راحل هنگام اذان جلسات خود را ترک می گفتند تا از نماز اول وقت محروم نشوند.

وی با بیان اینکه خداوند مسبب الاسباب است و انسان در برخورد با مشکلات تنها باید از پرودگار یاری بجوید، گفت: امام علی(ع) هنگام نماز به قدری غرق در نماز می شدند گویی در این عالم حضور ندارند، تیری که به پای حضرت اصابت کرده بود هنگام نماز از پای ایشان بیرون کشیدند بدون اینکه حضرت متوجه شوند.

حجت الاسلام حسن آبادی با تاکید بر اینکه هیچ ذکر مجربی بالاتر از نماز اول وقت نیست، عنوان کرد: آسایش و آرامش در اقامه نماز اول وقت است؛ شیخ نخودکی فرمودند: نماز شاه کلید حل تمام مشکلات زندگی انسان است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه نماز سخن گفتن بنده خداوند است، خاطرنشان کرد: از بزرگان نقل شده نماز اول وقت انسان را به مقامات بالا می رساند؛ دزدترین مردم کسی است که از نماز دزدی کند؛ انسان هر لحظه باید منتظر نماز باشد./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 16
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات