۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۶۱۱۳۹۷
دبیر اوقاف مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان:

جهان اسلام باید در برابر «معامله قرن» متحد شوند

جهان اسلام باید در برابر «معامله قرن» متحد شوند
دبیر اوقاف مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان خاطرنشان کرد که کشورهای اسلامی و عربی باید در برابر طرح معامله قرن متحد شوند و فقط به شعار اکتفا نکنند.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسن شریفه دبیر اوقاف مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان و امام جمعه مسجد الصفا بیروت طی سخنانی گفت: لبنان در شرایط کنونی که منطقه دچار تنش های مختلفی شده است، نیازمند کلام عقلانی و به دور از هر گونه تشنج است.

وی افزود: لبنان با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می کند و نیازمند مشارکت همگانی در جهت حل بحران های موجود است. مواضع ملت لبنان در رابطه با برنامه و طرح های نظیر معامله شوم قرن و مشکلات آوارگان سوری باید برابر باشد تا به این وسیله بتوان امنیت و ثبات سیاسی و معیشتی را فراهم کرد.

وی ضمن استقبال از موضع ملت لبنان در رد طرح «معامله قرن»، اظهار داشت: ما نیز این طرح شوم را محکوم می کنیم و از همه کشورهای عربی و اسلامی می خواهیم که اتحاد خود را در برابر این اقدام ننگین حفظ کنند زیرا آزادی اراضی اشغالی فقط با شعار محقق نمی شود.

گفتنی است که نشست بحرین درباره طرح آمریکایی ـ صهیونیستی «معامله قرن» در حالی برگزار شد که بسیاری از کشورهای منطقه عرصه تجمع گروه های سیاسی و تظاهرات مردمی در مخالفت با این توطئه ضد فلسطینی بود.

کنفرانس دو روزه منامه  ۲۵ و ۲۶ ماه ژوئن جاری،  به درخواست آمریکا، به عنوان شاخه اقتصادی طرح معامله قرن با مدعوین حاضر و غائب با حضور 42 خبرنگار کارکشته اسرائیلی برای پوشش خبری، برگزار شد. کویت، قطر، عمان، الجزایر، سوریه، لبنان، عراق، لیبی و تونس غائبین این نشست بودند.  گروه های مختلف فلسطینی  هم صدا  نشست منامه را تحریم کرده بودند.

به جز آمریکا (کوشنر داماد ترامپ و دو همکار او، جیسون گرینبلات، فرستاده ویژه آمریکا در امور خاورمیانه، و دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی ) شش کشور عربستان، امارات، بحرین،( با حضور وزیر امورخارجه) مصر، اردن (در سطح معاون وزیر) و مراکش در این نشست حضور داشتند.

در  بیان ساده لوحی شرکت کنندگان و برگزار کنندگان نشست منامه می توان به سخنرانی رئیس فیفا در این نشست اشاره کرد. جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا در سخنرانی خود وعده داد که در سرزمین‌های فلسطینی‌ چندین زمین فوتبال ساخته خواهد شد. بیش از 70 سال از اشغال سرزمین فلسطینی ها و کشتار و جنایت علیه آنها توسط صهیونیست ها می گذرد. آنهایی که خیال می کنند که با ساختن چند زمین فوتبال می توانند آرمان آزادی فلسطین را به بایگانی تاریخ بفرستند، نشان دادند که چقدر از واقعیت های منطقه فاصله دارند.

میلیون ها آواره فلسطینی، که سال هاست به دور از خانه و کاشانه خود زندگی می کنند، در مقابل این طرح با ظاهری وسوسه کننده، یعنی 50 میلیارد دلار سرمایه گزاری برای آوره گان فلسطینی، نمی تواند پاسخگوی آواره گی 70 ساله آنها باشد.

ارسال نظرات