۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۶۱۱۳۹۹
نائب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان:

کشورهای اسلامی و عربی هیچ گاه «معامله قرن» را نمی‎پذیرند

کشورهای اسلامی و عربی هیچ گاه «معامله قرن» را نمی‎پذیرند
نائب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان تصریح کرد که کشورهای اسلامی و عربی هیچ گاه طرح معامله قرن و عادی سازی روابط با اسرائیل را نمی پذیرند.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی دعموش نائب رییس شورای اجرای حزب الله لبنان طی سخنانی با اشاره به نشست اقتصادی منامه که در راستای اجرای طرح معامله قرن در بحرین برگزار شد، گفت: نشست اقتصادی منامه، مقدمه ای برای اجرای طرح معامله قرن و عادی سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل است که طی چند سال اخیر به شکل های مختلف صورت گرفته است.

وی افزود: معامله قرن هیچ گاه به اجرا نمی رسد و حامیان این طرح نیز نمی توانند با برگزاری نشست، همایش و کنفرانس های مختلف، مردم را به عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی قانع کنند.

نائب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان تاکید کرد که اسرائیل همیشه در نظر مردم کشورهای اسلامی و عربی یک اشغالگر محسوب می شود که همواره به اشغال، دشمنی و اقدامات تروریستی می پردازد بنابراین زندگی کردن با چنین دشمنی و یا پذیرش اشغالگری او غیر ممکن است.

وی ادامه داد: کشورهای عربی طی روزهای گذشته دیدگاه خود را پیرامون طرح معامله قرن گفته اند و با شدت این طرح، نشست اقتصادی منامه و هر گونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کرده اند.

حجت الاسلام دعموش عنوان کرد: طرح شوم معامله قرن شکست خواهد خورد و فلسطین نیز با مقاومت پیروز می شود و قدس پایتخت ابدی آن خواهد بود.

گفتنی است که نشست بحرین درباره طرح آمریکایی ـ صهیونیستی «معامله قرن» در حالی برگزار شد که بسیاری از کشورهای منطقه عرصه تجمع گروه های سیاسی و تظاهرات مردمی در مخالفت با این توطئه ضد فلسطینی بود.

کنفرانس دو روزه منامه  ۲۵ و ۲۶ ماه ژوئن جاری،  به درخواست آمریکا، به عنوان شاخه اقتصادی طرح معامله قرن با مدعوین حاضر و غائب با حضور 42 خبرنگار کارکشته اسرائیلی برای پوشش خبری، برگزار شد. کویت، قطر، عمان، الجزایر، سوریه، لبنان، عراق، لیبی و تونس غائبین این نشست بودند.

ارسال نظرات