۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۶۱۱۴۰۶
حجت الاسلام والمسلمین عالی مطرح کرد؛

امام صادق بنیان گذار بزرگ‌ترین انقلاب فرهنگی و علمی در تاریخ بشریت + فیلم

امام صادق بنیان گذار بزرگ‌ترین انقلاب فرهنگی و علمی در تاریخ بشریت + فیلم
استاد حوزه علمیه با بیان این که ولایت پذیری انسان را متحول می کند، گفت: امام صادق(ع) بنیان گذار بزرگ‌ترین انقلاب فرهنگی و علمی در تاریخ بشریت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی استاد حوزه علمیه، امروز در اجتماع بزرگ شاگردان و پیروان مکتب امام صادق(ع) که همزمان با سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان عصمت و طهارت(ع) در آستان مقدس شیخ صدوق(ره) برگزار شد، گفت: در عصر امام صادق(ع) علم و معارف الهی جوشش پیدا کرد.

وی افزود: امام صادق(ع) نسبت به سایر امامان معصوم عمر با برکتی داشتند و با افول حکومت بنی امیه فرصتی شد تا ایشان بتوانند فرهنگ اهل بیت(ع) را نشر دهند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام صادق(ع) روایات فراوانی از خود به یادگار گذاشتند، اظهار داشت: قالب معارف مکتب تشیع برگرفته از فقه جعفری است برای همین شیعیان را شیعه جعفری می نامند.

وی با اشاره به اینکه علم امام صادق(ع) به علم الهی متصل بود، ابراز کرد: ائمه اطهار(ع) مخزن علم الهی بودند، علمشان مستقیم از حضرت حق دریافت می شد و در اختیار مردم قرار می گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین عالی ادامه داد: واقعه عاشورای امام حسین(ع)، انقلاب فرهنگی و علمی امام صادق(ع) و هجرت امام رضا(ع) به ایران سه رویداد و نقطه عطفی بود که بقای اسلام را تضمین کرد.

استاد حوزه علمیه درخصوص مظلومیت اهل بیت(ع)، گفت: بعد از رحلت رسول خدا(ص) در حق خاندان عصمت و طهارت(ع) بسیار جفا شد و مردم از اطراف اهل بیت(ع) پراکنده شدند. تعداد روایتی که از امام حسین(ع) به دست ما رسیده قریب به 270 حدیث است که این تعداد نشان می دهد در آن دوران مردم نسبت به خاندان عصمت و طهارت(ع) بی توجه بودند.

وی افزود: امام حسین(ع) با نثار جان خویش مسلمانان را از انحرافی که جامعه اسلامی را فرا گرفته بود نجات دادند و باعث بیداری امت اسلامی شدند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه شیعیان دینداری خودشان را مدیون امام حسین(ع) هستند، گفت: امام حسین(ع) با ایثار و فداکاری نور الهی و جایگاه ولایت را تثبیت کردند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: بعد از واقعه کربلا مرجعیت علمی به سوی اهل بیت(ع) چرخید و امامان بعدی با فعالیت های فرهنگی معارف الهی را در جامعه اسلامی تبلیغ کردند؛ بنابراین امام حسین(ع) نور ولایت را تثبیت کردند و امام صادق(ع) به ترویج فرهنگ الهی و ولایی پرداختند.

وی با طرح این پرسش که چگونه در دوران امام زمان(عج) عقل مردم کامل می شود، گفت: رشد عقلی و معرفتی مردم در عصر ظهور به خاطر آن است که آنان در برابر امام معصوم تسلیم محض هستند، کسی که در برابر امام معصوم(ع) تسلیم محض باشد کمال امام در وجود او جلوه می کند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی در پایان لقمه حلال را در ولایت پذیری انسان بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب اسلامی جوانان بسیاری وقت خودشان را در کاباره ها سپری می کردند اما با پیروزی انقلاب اسلامی همین جوانان به امام راحل گرایش یافتند و از راه خود برگشتند بنابراین نور ولایت می تواند انسان را متحول کند./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 6
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات