۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۶۱۱۴۱۴

خشم افکار عمومی عربی از اهانت خبرنگار سعودی به فلسطینی‌ها

خشم افکار عمومی عربی از اهانت خبرنگار سعودی به فلسطینی‌ها
کاربران اینترنتی در واکنش به توهین‌های یک خبرنگار سعودی اعلام کردند، اهانت‌های وی ابدا غیرمتعارف نیست بلکه آنچه سران جدید سعودی در خفا می‌گویند، وی آشکارا اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، افکار عمومی عربی و بسیاری از فعالان شبکه اجتماعی توئیتر به اهانت خبرنگاری سعودی به نام «فهد الشمری» به فلسطینی‌ها واکنش نشان دادند.

الشمری در ویدئویی گفته که «فلسطینی‌ها گدایانی بی‌شرف هستند، ‌مسلمانان هزاران مسجد در جهان دارند و نماز در مسجدی در اوگاندا شرافتمندانه‌تر از نماز خواندن در قدس و بین اهالی آن است».

وی در ادامه توهین‌های خود گفت: مسأله فلسطین، مسأله [ما] نیست و حل نخواهد شد. به نفع هیچ کسی نیست که مشکلات میان گداها را حل کند، فلسطینی ها شرف ندارند. قدس، کشور نیست و فلسطین برای کسانی که در آن هستند، نیست. آنها مهاجرانی از مکان‌های مختلف هستند از تاتارها، رومی‌ها و سلاجقه. شرافتمندان مسائل خود را حتی پس از 40 سال حل می‌کنند اما نه اینها (فلسطینی‌ها) و نه آنها (اسرائیلی‌ها) شرف ندارند.

«فیصل القاسم» مجری معروف «الجزیره» خطاب به الشمری نوشت: تو ابدا در نظرت غیرمتعارف و غیرعادی نیستی بلکه تو بهترین نماینده برای سران جدید سعودی هستی و آنچه رهبرانت پشت درهای بسته می‌گویند، علنی گفتی.

کاربر دیگری به نام «Handhala» نوشته: وقاحت آنها به این حد رسیده، سگ‌های آل‌سعود دین و انسانیت خود را فروخته‌اند.

کاربر دیگری به نام «ثائر ضد ظلم و فساد» نوشته است: با ترویج تفکر "اسرائیل بهتر از ایران است"، آغاز کردند سپس به ترویج تفکر" فلسطینی‌ها زمین‌های خود را فروختند"، رسیدند. بعد از آن دروغ "اسرائیل ما را تهدید نمی‌کند" تبلیغ کردند و امروز به "شناسایی رژیم اشغالگر صهیونیستی" رسیده‌اند.

عربستان سعودی همگام با برخی کشورهای عربی دیگر از سال 2017 تا کنون به روند عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی شدت داده و بسیاری از خبرنگاران یا تحلیلگران سیاسی آن در مطبوعات این کشور از عادی‌سازی سخن گفته‌اند./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات