۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۶۱۱۴۱۹

ابراز نگرانی پزشکان از وضعیت وخیم جسمانی شیخ زکزاکی

ابراز نگرانی پزشکان از وضعیت وخیم جسمانی شیخ زکزاکی
تیم پزشکی معالج شیخ ابراهیم زکزاکی، از وضعیت وخیم جسمانی وی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، تیم پزشکی معالج شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه، از وضعیت وخیم جسمانی وی ابراز نگرانی و اعلام کرد: احتمال شهادت شیخ زکزاکی در صورت عدم آزادی فوری و معالجه وی وجود دارد.

تیم پزشکی معالج شیخ ابراهیم زکزاکی اعلام کرد: در خون وی مقدار بسیار زیادی سرب و کادمیوم مشاهده شده که براساس نظر پزشکان این مقدار از سرب و کادمیوم در خون بسیار خطرناک و کشنده است. کبد او نیز آسیب شدیدی دیده و دندان‌های  شیخ زکزاکی، که قبل از اسارت بسیار سالم بود، سیاه شده است. 

یکی از پزشکان این عارضه را ناشی از گلوله‌های سربی و ترکش‌هایی می‌داند که از هنگام اسارت هنوز در بدن وی باقی مانده و دولت نیجریه اجازه نداده است که او عمل جراحی شود.  

همچنین گفته می‌شود چند بار دولت نیجریه تلاش کرده که شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی را مسموم کند، اما با هوشیاری شیخ برخی از این تلاش‌ها خنثی شده است.  این اتفاقات مشکوک این گمان را تقویت می‌کند که ممکن است در موارد مختلف غذاهای وی را مسموم کرده باشند. 

در صورتی که دولت نیجریه با آزادی فوری شیخ زکزاکی برای جراحی و معالجه موافقت نکند، احتمال شهادت شیخ وجود دارد و در این صورت مسئولیت مستقیم آن برعهده دولت این کشور خواهد بود. 

مسعود شجره، رییس کمیته حقوق بشر اسلامی لندن، وضعیت جسمی شیخ را بسیار خطرناک توصیف کرد واز همه آزادی‌خواهان جهان خواست که برای آزادی علامه زکزاکی از هیچ تلاشی دریغ نورزند. 

شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر نهضت اسلامی نیجریه، سه سال پیش پس از کشتار جمعی بیش از ۱۰۰۰‌ نفر از مسلمانان نیجریه به اسارت در آمد و در طول سه سال گذشته با پیکری مجروح و چشمانی آسیب‌دیده، علی‌رغم حکم آزادی از سوی دادگاه نیجریه، همچنان برخلاف کنوانسیون‌های بین‌المللی در یک پایگاه نظامی همراه با همسر مظلوم و مجروح خود نگهداری می‌شود.  

در پایان از همه مسلمانان و علاقه‌مندان به فلسطین و آرمان‌های شیخ مصلح ابراهیم زکزاکی استدعا می‌شود که برای آزادی و درمان وی مخلصانه دعا کنند./847/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات