۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۶۱۱۴۲۴
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

حیات طیبه رزق خاص خداوند به مومنان است + فیلم

حیات طیبه رزق خاص خداوند به مومنان است + فیلم
آیت الله میرباقری با بیان اینکه حیات طیبه رزق خاص خداوند به مومنان است، گفت: انسان با تبعیت از دستورات اهل بیت(ع) به حقیقت ایمان دست می یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمهدی میرباقری نماینده مجلس خبرگان رهبری، در سالروز شهادت امام صادق(ع) در حسینیه مرحوم آیت الله حق شناس(ره) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: علوم الهی از رحمت های خاص خداوند است که روزی مومنان می شود، در عالم هستی این روزی براساس بندگی و طاعت مورد تقسیم قرار می گیرد.

وی افزود: برخی از روزی ها به تمام انسان ها داده می شود اما دسته ای از رزق ها تنها به مومنان عنایت می شود، البته باید به این نکته توجه داشت که تمام روزی مومنان رزق خاص و حلال است.

آیت الله میرباقری با بیان اینکه انسان های مومن هرگز رزقی را که خداوند نزد آنان به ودیعه گذاشته نابجا مصرف نمی کنند، ابراز کرد: امروز همه علوم و اسرار انبیای الهی و ائمه اطهار(ع) نزد امام زمان(عج) است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: امام صادق(ع) ماموریت خاصی در نشر معارف الهی و ایجاد خط انتقال برای گسترش معارف دین در جامعه مومنان داشتند، این ماموریتی بسیار دشوار بود که حضرت به انجام رساندند.

وی ادامه داد: حضرت برای انتقال این معارف به سایر نسل ها به نزدیکان دستور می دادند کتاب بنویسند تا از این طریق معارف و حقایق الهی در اختیار مومنان عالم قرار بگیرد.

آیت الله میرباقری با اشاره به اینکه قرآن کریم از معارف الهی به عنوان آب گوارا یاد می کند، اظهار داشت: قلب انسان مومن به واسطه این آب گوارا سیراب می شود و حیات قلب او در گرو بهره بردن از این معارف است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این مطلب که انسان با نفس امام زنده می شود، ادامه داد: انسان به هر میزان به امام نزدیک باشد به همان مقدار به حیات نزدیک تر می شود؛ شرط ورود به حیات طیبه، وارد شدن به ولایت اهل بیت(ع) است.

وی تبعیت از دستورات اهل بیت(ع) را برای بشر حیات بخش بیان کرد و گفت: در مسیر ولایت امتحانات دشواری وجود دارد اما اگر انسان در این مسیر استقامت بورزد خداوند او را سیراب می کند.

آیت الله میرباقری در پایان خاطرنشان کرد: اگر علم امام به قلب انسان وارد شود آن قلب مومن و زنده می شود؛ آن علم امام همان حقیقت ایمان و سرچشمه حیات است./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 3

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات