۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۶۱۱۴۶۶
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

امام صادق هزاران شاگرد برای نشر معارف دینی تربیت کردند

امام صادق هزاران شاگرد برای نشر معارف دینی تربیت کردند
استاد حوزه علمیه گفت: امام صادق(ع) با فعالیت های علمی و فرهنگی هزاران شاگرد برای نشر معارف دینی تربیت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در هیات نور الرضا(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: اهل بیت(ع) با خداوند متعال ارتباط مستقیم دارند و مخزن علم الهی محسوب می شوند.

وی افزود: خلفای جور بسیاری از امامان معصوم را در سن جوانی به شهادت رساندند اما امام صادق(ع) نسبت به سایر امامان معصوم عمر طولانی داشتند از این رو ایشان فرصت خوبی پیدا کردند تا معارف گسترده الهی را در جوامع اسلامی گسترش دهند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با اشاره به اینکه شیعیان همه امامان معصوم(ع) را قبول دارند، ابراز کرد: از این جهت ما شیعیان را شیعه جعفری می نامند چون فقه شیعه برگرفته از فقه جعفری است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در زندگی 250 ساله امامان معصوم سه نقطه عطف وجود دارد که در مکتب تشیع بسیار حائز اهمیت است، گفت: اگر جامعه بعد از رحلت رسول خدا(ص) تا روز عاشورا را مورد بررسی قرار دهیم خواهیم دانست که جامعه اسلامی در طول این 50 سال دچار انواع بدعت‌ها، تحریف‌ها و دشمنی ها شد.

وی افزود: امام حسین(ع) با قیام خویش اسلام و مسلمانان را از بدعت و انحراف نجات دادند و اسلام واقعی را به مردم عرضه کردند پس از شهادت حضرت بود که قلب مردم به سمت اهل بیت(ع) تمایل یافت و به توطئه دشمنان آگاه شدند؛ مسلمانان امروز دینداری خودشان را از ایثار و فداکاری امام حسین(ع) دارند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی ابراز کرد: امامان معصوم بعد از واقعه عاشورا اقدام به فعالیت های فرهنگی کردند و این دومین نقطه عطفی است که حیات 250 ساله امامان معصوم شاهد هستیم؛ برای مثال امام صادق(ع) با فعالیت های علمی و فرهنگی هزاران شاگرد برای نشر معارف دینی تربیت کردند از این رو امام صادق(ع) بزرگ ترین بنیانگذار انقلاب علمی و فرهنگی در تاریخ اسلام می دانند

استاد حوزه علمیه در پایان هجرت امام رضا(ع) به ایران را در تعمیق و گسترش مکتب تشیع بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) مکتب تشیع را در جهان تثبیت کردند، ریشه مرجعیت دینی از زمان امام رضا(ع) است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات