۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۶۱۱۵۱۱
مدیر مدرسه سفیران ولی عصر اهواز:

احیای موقوفات حوزه‌ها از بدیهی‌ترین ضروریات فعالیت‌های روحانیت است

احیای موقوفات حوزه‌ها از بدیهی‌ترین ضروریات فعالیت‌های روحانیت است
حجت الاسلام موسوی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی امروز، احیای موقوفات حوزه‌ها از بدیهی‌ترین ضروریات فعالیت‌های روحانیت است.
حجت الاسلام سید جعفر موسوی زاده، مدیر مدرسه سفیران ولی عصر (عج) اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه اداره حوزه‌های علمیه در گذشته براساس وجوهات شرعیه و موقوفات صورت می‌گرفت، اظهار داشت: وجوهات شرعیه و موقوفات منابع پایدار حوزه‌ها هستند؛ حوزه‌های علمیه بودجه‌های مشخص و مدونی از سوی دولت ندارند بلکه بودجه‌هایی که اخیرا برای مرکز خدمات و ساخت و ساز حوزه‌های علمیه مطرح شده است یک سری آیتم‌ها و از جمله موارد خاصی است که سابق بر آن استقاده می‌شد.

مدیر مدرسه سفیران ولی عصر (عج) اهواز بیان داشت: پس از مشکلات بودجه‌ای دولت، بودجه حمایتی تضعیف شد؛ از این رو حوزه علمیه به فکر احیای منابع پایدار خود افتاد و برای این امر معاونت موقوفات و پایدار حوزه‌های علمیه در حوزه علمیه تشکیل شد ضمن اینکه صندوقی برای احیای موقوفات و ایجاد منابع پایدار راه اندازی گردید.

این مقام مسؤول توجه به مقوله موقوفات را قابل توجه دانست و خاطرنشان کرد: اثر توجه به موقوفات حوزه را سال‌های آینده خواهیم دید؛ همچنین بخشنامه‌هایی به حوزه‌های علمیه ارسال شده که باید در راستای احیای موقوفات حوزوی حرکت کنند.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه خود مدارس علمیه وقف هستند، ادامه داد: در حوزه علمیه خوزستان، چندین مدرسه علمیه داریم که رقبات موقوفه آن‌ها (موقوفات درآمدزا) قابل توجه است، اما به دلیل بی توجهی به احیا در دست اشخاصی قرار گرفته که حوزه از ثمراتش بی بهره است.

وی از نهاد‌های مرتبط و اداره اوقاف خواستار احیای موقوفات حوزه شد و افزود: اگر همه موقوفات حوزوی استان احیا شوند تقریبا حوزه علمیه استان از بودجه‌های حمایتی بی نیاز می‌شود البته برای احیای چنین موقافاتی باید از نیرو‌های زبده و متخصص بهره برد و در عین حال واقعیت اجتماعی حوزه علمیه در میان مردم باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام موسوی تأکید کرد: با توجه به شرایط اقتصادی امروز، احیای موقوفات حوزه‌ها از بدیهی‌ترین ضروریات فعالیت‌های روحانیت است./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات