۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۶۱۱۵۱۵
هانی زاده مطرح کرد؛

نشست G ۲۰ و نمایش چهره صلح طلب ترامپ

نشست G ۲۰ و نمایش چهره صلح طلب ترامپ
تحلیلگر مسائل بین الملل گفت: ترامپ در نشست G ۲۰ سعی کرد تا چهره صلح طلبی در جامعه جهانی و افکار عمومی ایجاد کند.
حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل بین الملل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به نشست G۲۰ در ژاپن اظهار داشت: این نشست نشان از اختلاف نظر‌هایی میان بلوک‌های جهانی به ویژه قدرت‌های بزرگ اقتصادی دارد، اختلاف چین و روسیه با آمریکا بار دیگر از وجود قطب بندی‌های جهانی خبر می‌دهد.

تحلیلگر مسائل بین الملل با بیان اینکه حضور بن سلمان در نشست G۲۰ به عنوان شخصیت منفور جهانی، نارضایتی‌هایی در میان رهبران نشست داشت، خاطرنشان کرد: خروجی نشست، یک خروجی نمایشی و بیشتر در راستای تقویت موضع ترامپ برای انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا است.

هانی زاده عنوان داشت: در جریان نشست بیشتر فعالیت‌های نمایشی و پروپاگاندای سیاسی در دستان ترامپ بود و سعی داشت در چنین شرایطی نیرو‌های بیشتر و بلوک بندی‌های زیادتری کسب کند.

وی با بیان اینکه ترامپ در جریان دیدار با رؤسای جمهور چین و روسیه عقب نشینی‌هایی از مواضع اولیه داشت، تصریح کرد: ترامپ در نشست G۲۰ سعی کرد تا چهره صلح طلبی در جامعه جهانی و افکار عمومی ایجاد کند، اما به هرحال چنین نشستی با توجه به نمایش‌های تبلیغاتی ترامپ، شکست خورده است.

تحلیلگر مسائل بین الملل به موضع گیری رؤسای جمهور روسیه و چین در برابر تحریم‌های وضع شده آمریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت: ایران از یک پشتوانه بین المللی در چنین نشست‌هایی مطرح است که به واقع گویای اثرگذاری ایران در سطح بین المللی است./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات