۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۶۱۱۵۲۷
فرهنگی در گفت وگو با رسا:

مسؤولان بدون توجه به بازی اروپا روند کاهش تعهدات برجامی را دنبال کنند

مسؤولان بدون توجه به بازی اروپا روند کاهش تعهدات برجامی را دنبال کنند
نماینده مجلس بابیان اینکه در صورت تبلیغاتی بودن وعده های اروپاییان کاهش تعهدات برجامی تا آخر ادامه خواهد یافت، گفت: اینستکس به تنهایی وبدون اجرای تعهدات برجامی کافی نیست.

محمد حسین فرهنگی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به وعده های اروپاییان در زمینه اجرای اینستکس گفت: مسؤولان توجه داشته باشند در صورتی که اروپایی ها طبق تعهدات خود عمل کردند، به وعده هایشان اعتماد کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر وعده های اروپایی ها تبلیغاتی باشد، روند کاهش تعهدات برجامی تا آخر ادامه خواهد یافت، تأکید کرد: اگر وعده های اروپایی ها صرفاً برای عقب انداختن گام دوم کاهش تعهدات برجامی از سوی ایران بوده و یک بازی رسانه ای است، مسؤولان باید اقدامات خود را با قاطعیت ادامه دهند.

فرهنگی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب حدود 10 سال است که در آغاز سال نسبت به خودکفایی در مسائل اقتصادی تأکیدات ویژه دارند، عنوان کرد: اگر مسؤولان به این تأکیدات و رهنمودهای حکیمانه توجه کرده و آنها را عملیاتی می کردند، امروز دشمن نمی توانست هیچ فشار و تحریمی را بر کشور تحمیل کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم در پیش گرفتن دیپلماسی مقاومت و توجه مسؤولان به ظرفیت ها و توان داخلی کشور خاطرنشان کرد: مسؤولان باید از سال ها پیش جلوی اتکای عرصه های صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی به خارج را می گرفتند و ظرفیت های داخلی را مبنای تأمین نیازهای کشور قرار می دادند.

وی در پایان روند کاهش تعهدات برجامی را مشروط به اقدامات طرف مقابل دانست و تأکید کرد که تحقق اینستکس به تنهایی و بدون اجرای تعهدات برجامی کافی نیست./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
هوداد
Iran, Islamic Republic of
۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
تورو خدا یک نفر بفرستید که درخارج بچه وحساب نداشته باشه نقطه ضعف نداشته باشه یه کارگر ساده بفرستید وبهش بگویید این منافع ایران هست بخدا موفق تر هست تا تیم برجام
0
0