۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۶۱۱۵۳۴
حزب‌الله:

نام آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین دروغگو و فریب‌کار می‌تواند در گینس ثبت شود

نام آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین دروغگو و فریب‌کار می‌تواند در گینس ثبت شود
شیخ نعیم قاسم اعلام کرد اگر بخواهند نام بزرگ‌ترین دروغگو و فریب‌کار را در کتاب «گینس» ثبت کنند، حتما آمریکا خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد، ثبات امنیتی کنونی در لبنان مدیون ثبات سیاسی است و ثبات سیاسی مدیون مثلث «ارتش، ملت و مقاومت» است؛ مثلثی که در سال ۲۰۰۰ دشمن صهیونیستی را از جنوب لبنان بیرون کرد، در سال ۲۰۰۶ در مقابل آن ایستاد و در سال ۲۰۱۷ با تکفیری‌ها مقابله کرد.

بر اساس گزارش وبگاه «العهد»، نعیم قاسم افزود: اگر بخواهیم بزرگترین دروغگو، بزرگترین جنایتکار و بزرگترین فریب‌کار را در کتاب گینس وارد کنیم، آمریکا خواهد بود؛ آمریکا صداقت ندارد، کاملا از اسرائیل جانبداری می‌کند و این دلیل تمام بحران‌ها در منطقه است.

وی ادامه داد، رد هر بحرانی در منطقه گرفته شود، آمریکا در پشت صحنه آن قرار دارد اما مقاومت بیدار و آماده است و می‌تواند طرح‌های آمریکا را شکست دهد همانگونه که قبلا این کار را انجام داده است.

معاون حزب‌الله به «معامله قرن» نیز پرداخت و تصریح کرد: این طرحی برای کنار زدن مسأله فلسطین است و از جمله شاخص‌های آن انتقال (مالکیت) قدس به اسرائیل و نیز انتقال (مالکیت) جولان به اسرائیل است، از جمله پشت پرده‌های این طرح انتقال اراضی بسیاری در کرانه باختری به رژیم صهیونیستی است، معامله قرن طرحی برای سلب اراضی فلسطینی و مشروعیت بخشی به رژیم اشغالگر اسرائیلی است، اینها دیکته‌هایی بر فلسطینی‌ها به نفع اسرائیل است؛ معامله قرن کاملا مردود است و در میان ملت مجاهد و مقاوم فلسطین جائی ندارد.

نعیم قاسم درباره نشست بحرین هم گفت، گذشته از ایده‌ها و نتایج، بخش اقتصادی نشست بحرین نیز واقعا ضعیف بود، از ۱۵۰ میلیارد دلار برای فلسطین سخن گفتند اما بخشی از این پول –به گفته خودشان- برای لبنان، اردن و مصر است، برای فلسطین ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار باقی می‌ماند که بیشتر آن به شکل وام است؛ اینها «بهایی ناچیز»  است و حتی اگر حجم کمک‌ها به ۵۰۰ میلیارد و ۵۰۰۰ میلیارد و چند تریلیون می‌رسید فلسطین به هیچ وجه فروشی نیست.

وی در خصوص پروژه اسکان دائمی آوارگان فلسطینی نیز گفت، تمام لبنانی‌ها مخالف با اسکان آوارگان هستند و در لبنان جایی برای این موضوع وجود ندارد.

شیخ قاسم تأکید کرد، راه‌حلی جز مقاومت مستمر وجود ندارد و ان‌شاءالله روزها و سال‌های آینده شاهد پیروزی‌های حقیقی به نفع مسأله فلسطین و بازگشت فلسطین خواهد بود.

روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته گذشته (چهارم و پنجم تیرماه) نشستی تحت عنوان «صلح برای شکوفایی» در منامه برگزار شد؛ البته مشارکت کشورهای عربی در این نشست «ضعیف» بود و تشکیلات خودگردان و بسیاری از کشورهای عربی آن را تحریم کرده بودند.

در این نشست درباره بخش اقتصادی طرح موسوم به معامله قرن برای حل نزاع فلسطینی-اسرائیلی صحبت شد و هدف از برگزاری آن بحث درباره سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد دلاری برای اجرای معامله قرن بود./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات