۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۶۱۱۵۴۴

ایران، ونزوئلا و کره شمالی، عرصه شکست سیاست خارجی ترامپ

ایران، ونزوئلا و کره شمالی، عرصه شکست سیاست خارجی ترامپ
مقام سابق دولت آمریکا اظهارات دونالد ترامپ درباره «التماس» باراک اوباما برای دیدار با رهبر کره شمالی را دروغ خواند و گفت: «سیاست خارجی ترامپ شکست‌خورده است».

به گزارش خبرگزاری رسا، «بن رودز» که یکی از مشاوران معتمد «باراک اوباما» در زمینه مسائل امنیت ملی و سیاست خارجی بوده، امروز یکشنبه به اظهارات اخیر رییس‌جمهور کنونی این کشور علیه رییس‌جمهور قبلی واکنش تندی نشان داد و او را «دروغگو» خوانده است.

دونالد ترامپ پیش از دیدار امروز یکشنبه خود با «کیم جونگ اون» طی اظهاراتی گفته بود که علیرغم «التماس» باراک اوباما از پیونگ یانگ برای دیدار او با رهبر کره شمالی، چنین ملاقاتی انجام نشد. این اظهارنظر واکنش تند معاون مشاور امنیت ملی رییس‌جمهور سابق آمریکا را  در پی داشت.

بن رودز که یکی از نزدیکان و مشاوران معتمد رییس‌جمهور سابق آمریکا بوده است، در پیام‌های توئیتری ترامپ را آماج حملات لفظی خود قرار داده است.

 این مقام سابق آمریکایی نوشت: «ترامپ دارد دروغ می‌گوید. من تمام این هشت سال (ریاست جمهوری اوباما) آنجا حضور داشتم. اوباما هرگز به دنبال دیدار با کیم جونگ اون نبود. سیاست خارجی، نمایش تلویزیونی نیست بلکه با واقعیت سر و کار دارد».

مشاور ارشد امنیتی دولت سابق آمریکا با اشاره به دیدارهای ترامپ با کیم تصریح کرد: «گرفتن عکس‌های یادگاری سبب خلاص شدن از سلاح‌های اتمی نمی‌شود بلکه توافق‌هایی که با دقت مورد مذاکره قرار گرفته‌اند، این کار را انجام می‌دهند».

بن رودز افزود: «سیاست خارجی ترامپ از کره شمالی گرفته تا ایران و ونزوئلا، یک سیاست خارجی شکست خورده است».

این مقام سابق، بارها از مواضع دولت کنونی و بی‌توجهی‌اش به توافق‌های بین‌المللی انتقاد کرده  و در اظهاراتی گفته بود که ترامپ تنها همه چیز را خراب می‌کند./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات