۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۶۱۱۵۴۶

همایش سالانه حج تمتع و عمره در نجف اشرف برگزار شد

آستان مقدس علوی همایش سالانه حج تمتع و عمره را در شهر نجف اشرف برگزار کرد.

به گزارش بین المل خبرگزاری رسا در نجف اشرف، همایش سالانه روحانیان کارون های حج تمتع و عمره از سوی آستان مقدس علوی در صحن فاطمه زهرا (علیها السلام) برگزار شد.

حجج الاسلام خالد العطیه رییس شورای عالی حج عراق و شیخ عبدالستار الجابری از مسؤولان ارشد سازمان حج و جمعی از فضلاء طلاب، روحانیان کاروان های حج عمره و تمتع در این همایش حضور داشتند.

حجت الاسلام شیخ عبدالسادة الجابری طی سخنانی در این مراسم گفت: این همایش همزمان با شهادت امام صادق (علیه السلام) از سوی آستان مقدس علوی برای روحانیان کاروان های حج که قرار است که چندی دیگر برای موسم حج به عربستان سفر کنند، برگزار شده است.

وی افزود: این همایش یکی از مهمترین همایشی های است که با حضور روحانیان کاروان های حج اعم از مبلغان مردم و زن از استان های مختلف برگزار می شود.

این مسؤول ارشد سازمان حج عراق تصریح کرد: در این همایش بر تبلیغ، ارشاد، بیان احکام شرعی برای حجاج در موسم حج تاکید شد و علت برگزاری چنین مراسمی در کنار بارگاه مطهر امیرالمومنین علی (ع) تمسک به این مکان طاهر برای آغاز برنامه حج است.

همچنین شیخ خالد العطیه ضمن تشریح وضعیت اعزام حجاج عراقی گفت: حجاج عراقی به دو شیوه زمینی و هوایی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند و هیأت حج و زیارت در تمامی استان‌های عراق دارای شعبه است.

وی افزود: در حال حاضر به همراه تمامی کاروان‌های حج اعم از زمینی و هوایی راهنما و روحانی اعزام می‌شود.

گفتنی است که عربستان در یکی از موسم‌های حج اخیر، در ادامه بهره‌برداری سیاسی از حج 20 هزار سهمیه حج در اختیار شیوخ عشایر عراق با هدف همراه کردن آنها با سیاست‌های خود قرار داده بود که با انتقاد و محکومیت شدید در سطح عراق روبرو شد.

شخص پادشاه سعودی هم در قالب برنامه‌‌ ای با عنوان ضیوف خادم الحرمین الشریفین، هر ساله صدها نفر از سیاستمداران و مقامات و شخصیت‌های مختلف در برخی کشورها را در راستای اهداف سیاسی خود و برای استفاده تبلیغاتی از آنها به صورت رایگان به حج دعوت می‌کند و بهترین هتل‌ها و امکانات را در اختیار آنها قرار می‌دهد.

حکومت سعودی در راستای بهره‌برداری سیاسی از حج و نفوذ در کشورهای مختلف در پوشش حج و عمره، هر ساله شخصیت‌های مختلف فرهنگی، مذهبی، دانشگاهی و رسانه‌‌ای را از کشورهای خاص با هدف تاثیرگذاری بر آنها و تبلیغ سیاست‌های خود در قالب برنامه هدفمند سلمان شاه سعودی موسوم به برنامه ضیوف خادم الحرمین به صورت رایگان دعوت کرده و در بهترین هتل‌های مدینه منوره و مکه مکرمه اسکان می‌دهد.

آخرین مورد در استفاده ابزاری سعودی از حج اختصاص سهمیه حج به نظامیان مزدور سودانی برای حفظ آنها در جبهه‌های جنگ علیه ملت یمن بود که نقض آشکار حقوق مسلمانان جهان است .

ارسال نظرات