۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۶۱۱۵۵۵
آیت الله توکل در گفت وگو با رسا:

اروپا با حرف درمانی به دنبال جلوگیری از کاهش تعهدات برجامی ایران است

اروپا با حرف درمانی به دنبال جلوگیری از کاهش تعهدات برجامی ایران است
نماینده خبرگان با بیان اینکه اروپا به دنبال جلوگیری از کاهش تعهدات برجامی از سوی ایران است،پایبندی به منطق مقاومت رهبری را تنها راه حل مشکلات اقتصادی دانست.

آیت الله سید رحیم توکل نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به بدعهدی ها و عدم تعهد اروپاییان به وعده هایی که می دهند، گفت: مسؤولان در قضیه برجام باید هوشمندانه عمل می کردند و در برابر عملیاتی کردن هر کدام از بندهای برجام از غربی ها نیز می خواستند به همان اندازه به تعهدات خودشان عمل کنند، نه اینکه به یکباره به همه تعهدات برجامی عمل کنند و سپس منتظر اقدامات غربی ها بمانند.

وی ادامه داد: تیم مذاکره و دستگاه دیپلماسی کشور باید از همان ابتدا یک بند از تعهدات برجامی را اجرا می کردند، سپس منتظر اقدام غربی ها می ماندند، حال اگر آنها نیز در مقابل به تعهدات خود عمل می کردند، گام های دیگر را نیز به همین صورت برمی داشتند.

آیت الله توکل خاطرنشان کرد: متأسفانه دستگاه دیپلماسی کشور هوشمندانه عمل نکرد و پس از امضای برجام درصدد اجرای تعهدات برجامی برآمد، اما غربی ها به همان نوشتن متن و امضای آن بسنده کردند و اقدامی انجام ندادند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم تجربه تلخ و شکست در قضیه برجام را نتیجه خامی، جهل و یا خیانت برخی مسؤولان دانست و ابراز داشت: دشمن می خواهد ما به صورت یکطرفه به برجام متعهد شده و بدان عمل کنیم؛ به بیان دیگر آنها می خواهند ایران در قبال تقریباً هیچ، به همه تعهدات برجامی پایبند باشد.

وی در پیش گرفتن دیپلماسی مذاکره را بازی با آبروی 80 میلیون نفر جمعیت ایران دانست و تأکید کرد: برخی مسؤولان با در پیش گرفتن مسیر مذاکره و سازش در حال بازی کردن با آبرو و عزت نسل کنونی و آینده ایران اسلامی هستند.

آیت الله توکل با بیان اینکه اروپایی ها هیچگاه آمریکا را برای محقق کردن منافع ایران از دست نمی دهند، گفت: اروپاییان ملت ایران را به راحتی بازی می دهند تا آمریکا را از دست ندهند؛ تجربه های ما نشان داده است که اروپا در همه زمینه ها از آمریکا جانبداری می کند، بنابراین ما که ملتی مؤمن و مسلمان هستیم نباید از یک سوراخ دوبار گزیده شویم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه اروپا صرفاً به دنبال حرف درمانی بوده و قصد دارد جلوی گام دوم کاهش تعهدات برجامی از سوی ایران را بگیرد، تصریح کرد: امروز مسؤولان باید با قاطعیت به غربی ها اعلام کنند که ما نمی خواهیم به تعهدات برجامی عمل کنیم و این موضوع را در عمل خود نیز نشان دهند.

وی تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی را پایبندی به منطق و دیپلماسی مقاومت رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: ما باید از عزت ملت ایران دفاع کرده و قاطعانه در برابر فریبکاری غربی ها ایستادگی کنیم./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
از اهداف شوم پشت پرده شبکه نفوذ از آرمان پنجم توسعه پایدار یعنی برآبری جنسیتی GENDER Quality چه می دانید ، زمانی که برای اجرا سازی در نظر گرفته شد از سال ٢٠١۵ میلادی تا سال ٢٠٣٠ میلادی است.
1
0
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳
مصاحبه خوبی بود. نوع نگاه انتقادی این استاد والامقام قابل پیگیری است.
2
0
محمد رحمانیان
Iran, Islamic Republic of
۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸
تحریمها بی‌اثر نبود؛ میخواهند خوشحالی کنند، بکنند. تحریمها بالاخره اثر گذاشت؛ این هم یک اشکال اساسی در خود ما است. اقتصاد ما دچار این اشکال است که وابسته‌ی به نفت است. ما باید اقتصاد خودمان را از نفت جدا کنیم.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
واقعا تا کی می خواهید ساده لوحی بعضی از مسئولان رو حمل بر نگاه جناحی کنین؟!
1
0
زمین را صالحان به ارث می برند
Iran, Islamic Republic of
۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹
پلتیک غرب درباره ج. ا. ایران، سرگرم کردن مسئولان ایرانی به كارهاى كوچك و غافل ماندن از اهداف و كارهاى مهم است‏. کاش این مطلب رو مسئولین سیاست خارجی درک میکردند.
0
0
شیعه علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
فتوای مراجع تقلید درباره بیت کوین چیست؟
لطفا نظر علمای قم را با ادله آنها منتشر نمایید.
0
0