۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۶۱۱۵۵۷
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

رونق علمی، عامل پویایی حوزه در جامعه اسلامی است

رونق علمی، عامل پویایی حوزه در جامعه اسلامی است
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به تلاش برخی جریان‌ها برای منزوی کردن حوزه، گفت: یکی از مهم‌ترین راه‌های پویایی و نشاط در حوزه، رونق و تولید علم است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران بعد از ظهر امروز در دیدار جمعی از اساتید و طلاب مدرسه علمیه شهید بهشتی نوشهر با اشاره به اهمیت علم آموزی در حوزه بر ضرورت اهتمام جدی مدیران و اساتید حوزه برای پرورش و تربیت طلاب نخبه تأکید کرد.
 
وی با بیان این که امروز یکی از وظایف مهم حوزه تربیت طلابی در تراز انقلاب اسلامی است، افزود: باید طلابی در حوزه تربیت و پرورش پیدا کنند تا بتوانند آثار وجودی مناسبی را در جامعه از خود ظهور و بروز دهند.
 
حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با اشاره به این که حوزه علمیه در شرایط امروز جامعه رسالت بسیار سنگینی نسبت به گذشته دارد، خاطرنشان کرد: حوزه باید در ترویج و گسترش معارف دینی و همچنین تولید علم همانند گذشته پیشگام باشد.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به تلاش برخی جریان‌ها برای منزوی کردن حوزه در جامعه اسلامی، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین راه‌های پویایی و نشاط در حوزه، رونق و تولید علم است.
 
امام جمعه نوشهر با بیان این که حوزه در طول تاریخ یکی از مهم‌ترین مراکز تولید علم دین به شمار می‌رفته است، خاطرنشان کرد: در چهار دهه اخیر نیز حوزه همواره با تولیدات ارزشمند علمی و دینی، سرآمد سایر مراکز علمی و آموزشی بوده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با اشاره به این که اقتدار علمی حوزه امروز نیز با تربیت و پرورش طلاب نخبه و انقلابی استمرار خواهد یافت، تصریح کرد: حوزه‌های علمیه همواره مهم‌ترین کانون تولید علم دین در جامعه اسلامی بوده اند که باید هر روز این جایگاه بیشتر تقویت شود.
 
عضو شورای شورای حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود توجه به مباحث اخلاقی و تربیتی را جز اولویت‌های حوزه در طول تاریخ عنوان کرد و گفت: مسأله آموزش و پژوهش در کنار مسائل تربیتی و اخلاقی باید مورد توجه متولیان حوزه قرار گیرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با تأکید براین که اخلاق و تربیت در حوزه یک اصل مهم و اصولی است، خاطرنشان کرد: همه علما و مراجع عظام دینی به اتفاق بر ضرورت توجه به این مسائل در حوزه تأکید داشته و دارند.
 
امام جمعه نوشهر، فصل تابستان را فرصت مناسبی برای پرداختن به مسائل تربیتی و اخلاقی در حوزه دانست و تصریح کرد: تربیت معنوی و اخلاقی طلاب به طور حتم به رشد علمی او در مراحل تحصیل کمک شاسایی خواهد کرد./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات