۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۶۱۱۵۶۰
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

مباحث حاشیه‌ای طلاب را از مسیر علم آموزی در حوزه منحرف می کند

مباحث حاشیه‌ای طلاب را از مسیر علم آموزی در حوزه منحرف می کند
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران گفت: طلاب باید از مباحث حاشیه‌ای که آن‌ها را از مسیر علم آموزی و کسب تقوا منحرف می‌کند به شدت پرهیز کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در دوره تابستانه طلاب مدرسه علمیه مسجد جامع نکا در کیاسر، به تاریخ پرشکوه حوزه اشاره کرد و گفت: حوزه‌های علمیه مهد پرورش عالمان و فرهیختگان بزرگ دینی بوده است.
 
وی با بیان این که شخصیت‌های تراز اول جهان اسلام، پرورش یافته حوزه‌های علمیه هستند، افزود: امروز نیز وظیفه و رسالت حوزه پرورش همان شخصیت‌های برجسته و بنام است.
 
حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که طلاب باید قدردان جایگاهی باشند که امروز در آن قرار دارند، خاطرنشان کرد: تحصیل و زندگی در پایگاهی که منتسب به حضرت ولی عصر (عج) است از یک جایگاه و عظمت خاصی برخوردار است.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که همه دغدغه یک طلبه تنها باید تحصیل علم دین و کسب تقوا در حوزه باشد، تصریح کرد: اگر طلبه‌ای به غیر این بیندیشد به طور حتم در مسیری که در آن گام برداشته موفق نخواهد شد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که طلاب باید از مباحث حاشیه‌ای که آن‌ها را از مسیر علم آموزی و کسب تقوا منحرف می‌کند به شدت پرهیز کنند، بیان داشت: وظیفه یک طلبه وقتی وارد حوزه می‌شود، تحصیل، تهذیب و تبلیغ است و باید تنها در این سه بخش تلاش و ممارست داشته باشد.
 
حجت الاسلام صادقی با بیان این که موفقیت در حوزه با تلاش شبانه روزی محقق خواهد شد، خاطرنشان کرد: طلبه برای رسیدن به یک جایگاه مطلوب در حوزه باید شبانه روزی تلاش کند تا به آنچه در خور شأن یک طلبه است دست پیدا کند.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه برخی‌ها تنها برای اخذ مدرک وارد حوزه می‌شوند، تصریح کرد: حوزه جای مدرک گرایی نیست و این نگاه موجب تضعیف جایگاه طلاب حوزه می‌شود.
 
حجت الاسلام صادقی در ادامه سخنان خود یکی از مهم‌ترین وظایف طلاب را تبلیغ آموخته‌های دینی خود در جامعه عنوان کرد و گفت: رسالت اصلی یک طلبه تبلیغ دین در جامعه با هدف رشد و تعالی دینی جامعه است که باید مورد توجه قرار گیرد./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات