۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۶۱۱۵۶۵
حجت الاسلام صالحی:

ترویج گفتمان انقلابی رسالت امروز حوزه های علمیه است

ترویج گفتمان انقلابی رسالت امروز حوزه های علمیه است
مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی، یکی از مهم‌ترین وظایف امروز حوزه و روحانیت را ترویج و گسترش نگاه و گفتمان انقلابی در جامعه اسلامی دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری در نشست جمعی از روحانیان مرکز استان، روحانیت را پیشگام در دفاع از دین و ارزش‌های الهی معرفی کرد و گفت: حفظ و اعتلای دین مهم‌ترین دغدغه روحانیت در طول تاریخ بوده است.
 
وی با بیان این که معارف الهی را با زبان گویای خود در میان مردم جامعه تبیین و تشریح کرده است، افزود: جایگاه امروز دین در جامعه مرهون تلاش‌ها و مجاهدت‌های علما در طول تاریخ است.
 
حجت الاسلام صالحی با تأکید براین که امروز نیز روحانیت همانند گذشته با دغدغه و تکلیف نسبت به مبانی دینی و ارزشی حرکت می‌کند، تصریح کرد: بصیرت و آگاهی بالای روحانیت انقلابی یکی از مهم‌ترین رموز موفقیت این قشر در جامعه اسلامی است.
 
مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی با اشاره به این که حضور پررنگ و اثرگذار روحانیت در جامعه عامل خنثی شدن بسیاری از توطئه‌های دشمنان علیه دین و انقلاب است، بیان داشت: اگر بصیرت بالای روحانیت نبود امروز باید شاهد نفوذ دشمن در عرصه‌های مختلف جامعه بودیم.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بصیرت و رویکرد انقلابی روحانیت سد محکمی در برابرنفوذ جریان‌های انحرافی است، خاطرنشان کرد: روحانیت انقلابی با اقتدار در برابر جریان‌های معاند ایستاده و از اصل انقلاب و نظام دفاع و حراست خواهد کرد.
 
حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که در طول تاریخ روحانیت هیچ گاه در برابر جریان‌های انحرافی سکوت نکرده بلکه با قدرت در برابر این جریان‌ها ایستاد و از دین و انقلاب دفاع کرد، تصریح کرد: اگر اقتدار روحانیت در چهل سال اخیر نبود جریان‌های معاند به اهداف خود در برابر انقلاب دست پیدا می‌کردند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت با هوشیاری و زمان شناسی مسیر حرکت را برای عموم مردم هموار کرده است، خاطرنشان کرد: بصیرت و نگاه انقلابی روحانیت، موجب فاصله گرفتن جریان‌های انحرافی از اصل انقلاب شده است.
 
مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی با اشاره به این که امروز یکی از مهم‌ترین وظایف حوزه و روحانیت ترویج و گسترش نگاه انقلابی در جامعه اسلامی است، تصریح کرد: حوزه‌های علمیه ضمن بهره مندی از نگاه انقلابی تلاش کنند این مبانی را بیشتر در جامعه ترویج و گسترش دهند./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات