۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۶۱۱۵۶۷
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

یکی از وظایف ائمه اطهار و علما مبارزه با انحراف است + فیلم

یکی از وظایف ائمه اطهار و علما مبارزه با انحراف است + فیلم
استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه دین با شبهه رشد کرده است و دین برای همه شبهات پاسخ دارد، گفت: یکی از وظایف ائمه اطهار (ع) و علما مبارزه با انحراف است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در كاشان، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی یکشنبه شنبه شب در مراسم عزاداری شهادت امام صادق (ع) مجمع فرهنگی یاوران مهدی (عج) که در حسینیه شهدای پاسدار ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان برگزار شد، گفت: یکی از وظایف ائمه اطهار (ع) و علما در طول تاریخ مبارزه با انحراف است.

وی با اشاره به اینکه تا کنون هیچکس نتوانسته بطور کامل از انحرافات جلوگیری کند، انحرافات را متعدد خواند و با اشاره به پنج انحراف در جامعه و شیوه‌های برخورد با آن، افزود: امروز در جامعه با پنج انحراف اعتقادی، اقتصادی، جنسی، اخلاقی اجتماعی و سیاسی روبرو هستيم.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی از انحراف اعتقادی بعنوان بدترین انحراف نام برد و ادامه داد: منکر خدا شدن و پیامبر و قیامت شدن و وهابیت و بهائیت از بدترین و خطرناک‌ترین نوع انحرافات اعتقادی امروز در جامعه است.

وی ربا، رشوه، دزدی و اختلاس را از جمله انحرافات اقتصادی اعلام کرد و اظهار داشت: قوم شعیب به کم فروشی متهم شد و هرچه شعیب فریاد زد کم فروشی نکنید توجه نکردند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به انحرافات جنسی و ابتلای جامعه به رابطه‌های مجازی، گفت: افزایش آمار طلاق از معضلات امروز جامعه است به طوریکه از هر ۸ ازدواج یک طلاق در سال ۸۷ به از ۳ ازدواج به یک طلاق در سال ۸۷ رسیده است و ۸۰ درصد طلاق‌ها در سال‌های اول و دوم زندگی مشترک است ضمن اینکه آمار مجردان کشور با ۱۲ میلیون و دختران سن بالای کشور به ۴ میلیون رسیده است.

وی از انحراف اخلاقی و اجتماعی را بعنوان چهارمین انحراف در جامعه نام برد و اظهار داشت: دروغ گفتن، خیانت، بدقولی، بد اخلاقی از جمله انحرافات اخلاقی است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی تفرقه اندازی و جاسوسی و تخریب و ورود به فضای خصوصی یکدیگر را از جمله انحرافات سیاسی نام برد و گفت: اخبار اختلاس در جامعه امروز در راس همه اخبار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه دین با شبهه رشد کرده است و برای همه شبهات پاسخ دارد، گفت: راهکار برخورد با انحرافات اعتقادی مطالعه و ارتباط با عالم و سؤال کردن است نه اینکه تا شبهه‌ای در فضای مجازی ایجاد می‌شود نماز هم ترک می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی داشتن علم و آگاهی را بهترین راهکار برای پاسخ به شبهات اعتقادی دانست و اظهار داشت: در قرآن ۷۷۹ بار از واژه علم و ۴۹ بار از واژه عقل استفاده شده است، از اين رو دین اسلام دین زوری نیست و دین عقلی است.

استاد حوزه علمیه گفت: راه مقابله با انحراف اعتقادی ارتباط با عالم و مباحثه و گفتگو و راه مقابله با انحراف اقتصادی داشتن معیار‌های اقتصادی در اسلام از جمله صداقت، مخفی نکردن عیب و خودداری از قسم است.

وی به انحرافات جنسی اشاره کرد و افزود: مهمترين راه مقابله با انحراف جنسی ازدواج است و این در حالی است که امروز ارتباط بين محرم و نامحرم در فضای مجازی جامعه را به چالش کشیده است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی بیان کرد: در جامعه همیشه انحراف وجود داشته است و از ابتدای تاریخ بوده و امروز نیز وجود دارد و در آینده هم خواهد بود و هیچگاه جامعه بدون انحراف نخواهد بود، افزود: یکی از وظایف ائمه اطهار (ع) و علما مبارزه با انحراف است./۱۳۰۷/پ210/ب1
تعداد بازدید : 6
 

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات