۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۶۱۱۶۱۱

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی
ضرورت درس گرفتن از جلسه های عزاداری، جهادگران یاور مادر شهید در برداشت محصول و یادبود شهدای هفتم تیر در قاینات عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، نماینده بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس در جمع مردم محله باغان خوسف، اظهار کرد: فردی که امانت دار بیت المال است و دنیا را محل گذر و آخرت را محل بقا می داند، خطا نمی کند.

 حجت الاسلام عبادی افزود: با ابراز تاسف عده ای مثل مسئولان صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه که هزاران میلیارد تومان اختلاس کردند و پشت میله های زندان به سر می برند در دنیا و آخرت دچار خسران شده اند پس دنیا گذرگاه خوبی است ولی اقامتگاه بسیار بدی است.

جهادگران یاور مادر شهید در برداشت محصول

اوقات فراغت جهادگران این روزها در یاری رسانی به ساکنان مناطق محروم می گذرد، جهادگران گروه جهادی یاوران ولایت حوزه ام البنین (س) خضری دشت بیاض به کمک مادر شهید علی رجبی در روستای مزدآباد رفتند تا محصول نخودی که کاشته بود زودتر برداشت شود.

یادبود شهدای هفتم تیر در قاینات

مراسم یادبود سید الشهدای انقلاب اسلامی آیت الله دکتر بهشتی و 72 نفر از یاران با وفای امام راحل (ره) و شهید سرافراز و رشید قاینات دکتر امین زاده در مسجد جامع و در جمع خانواده شهدا و شهید امین زاده برگزار شد.

امام جمعه قاین در این مراسم گفت: حادثه هفتم تیر، انقلاب اسلامی را در برابر توطئه ها و دسیسه های بی شمار دشمنان اسلام و انقلاب بیمه کرد.

حجت الاسلام رحمانی ادامه داد: شهادت آیت ا... بهشتی و یاران با وفای امام راحل (ره) تکرار کربلای حسینی در ایران اسلامی بود. به گفته او، ترامپ دیوانه بداند ایران تحت هیچ شرایطی زیر بار زورگویی ها و زیاده خواهی و فشار آمریکا نمی رود.

اوقات فراغت در 402 کانون مساجد

بخشی از بار غنی سازی اوقات فراغت را کانون های فرهنگی هنری در تابستان به دوش می کشند که امسال 402 کانون در مساجد استان شامل 189 کانون شهری و 213 کانون روستایی این کار را بر عهده دارند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اظهار کرد: این کلاس‌ها با رویکرد تربیتی، آموزشی، اردویی، اعتقادی و نشاط پایه با شعار (اخلاق، نشاط و معنویت) با تکیه بر گام دوم انقلاب برگزار می شود.

حجت الاسلام سبزه کار با بیان این که قرآن و عترت، آموزش و توانمندسازی، شبکه سازی و فضای مجازی محوریت اصلی این کلاس‌هاست، افزود: برنامه های اوقات فراغت در استان تا سامان دهی نشود شاهد موازی کاری‌هایی خواهیم بود که نتیجه‌ای در توانمندسازی جامعه هدف نخواهد داشت این کار نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد و کلاس های آن باید به صورت تخصصی برگزار شود./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات