۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۶۱۱۶۲۹
معاون قوه قضائیه در ایلام:

با رعایت قانون در جامعه عدالت اجرا می‌شود

با رعایت قانون در جامعه عدالت اجرا می‌شود
معاون قوه قضائیه با بیان اینکه با رعایت قانون عدالت اجرا می‌شود گفت: بنیان دستگاه قضا در حکومت اسلامی احقاق حق شرعی از فردی است که به او ظلم شده است.

به گزارش خبرگزاری  رسا، حجت الاسلام سید محمد مسعود معصومی‌لاری  ظهر امروز در مراسم بزرگداشت سی و هشتمین سالروز شهدای فاجعه هفتم تیر در استان ایلام اظهار داشت: بهترین فرصت برای تبیین اهمیت عدالت در جامعه  در هفته قوه قضاییه میسر است.

وی افزود: هفته قوه قضائیه فرصت مناسبی است تا بتوان موضوعات مطرح شده در زمینه عدالت و قانون را برای مردم تبیین و شهروندان را نسبت به حقوق خود مطلع کرد.

حجت الاسلام معصومی‌لاری، افزود: خداوند متعال عدالت خواهی را به‌عنوان گرایش فطری در وجود انسان‌ها قرار داده و در طول تاریخ مسئله عدالت خواهی به انسانیت گره خورده است، همه ادیان الهی برای رسیدن به عدالت در همه عرصه‌های اجتماعی حضور پیدا کرده‌اند.

معاون فرهنگ دینی و سازمانی قوه قضائیه با بیان اینکه عدالت زمینه رشد تعالی است، گفت: با رعایت قانون در جامعه عدالت اجرا می‌شود، در نظام‌های استکبار که ظلم بر ملت‌ها را به‌عنوان اصل قرار می‌دهد و جدا کردن مادران از فرزندان را به‌عنوان قانون تصویب می‌کنند، سخن گفتن از عدالت  یعنی دفاع از ظلم، و این موضوع در استکبار جهانی نمایان و آشکار است.

وی ادامه داد: در کشورهایی که حاکمیت آنان ظالم است پیروی از قانون عدالت محسوب نمی شود، لذا گسترش عدالت سبب ارزشمندی و قدرت کشورهای اسلامی شده است.

حجت الاسلام معصومی‌لاری تصریح کرد: بنیان دستگاه قضایی در حکومت‌های اسلامی احقاق حق شرعی از فردی است که به او ظلم شده است.

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی جامعه که مسئله اقتصادی مشکلات بسیاری برای مردم به‌وجود آورده است، اگر مسئولی در انجام وظایف خود کوتاهی کند و نتیجه‌ آن تضعیف حقوق مردم در جامعه شود، ورود دستگاه قضا در این راستا مهم و بسیار تاثیرگذار است‌.

این مقام مسئول ادامه داد: اجرای سیاست‌های اقتصادی و اجرای فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی به‌عهده دستگاه قضا نیست، سیاست‌های اتخاذ شده دستگاه قضا برخورد با متخلفان در جامعه است و در این راستا انجام وظیفه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه هیچ کشوری پاک‌تر از نظام جمهوری اسلامی در جهان وجود ندارد، گفت: جامعه ایران توسط حاکمی اداره می‌شود که همواره با تدابیر اندیشمندانه ملت را به‌گونه‌ای رهنمود کرده است که نتیجه آن ایجاد وحدت و همدلی در تمام عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی  است.

معاون فرهنگ دینی و سازمانی قوه قضائیه بیان داشت: استکبار و متحدانش با تحریم 40 سال است بر علیه نظام جمهوری اسلامی اقدام می‌کند که هر بار با شکست مواجه شده است که سرنگونی پهباد آمریکایی یکی دیگر از شکست‌های استکبار جهانی است.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات