۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۶۱۱۶۳۲
استاندار ایلام:

تمرکز اصلی در اربعین ۹۸ بر تکمیل زیرساخت‌ها و آرامش زائران است

تمرکز اصلی در اربعین ۹۸ بر تکمیل زیرساخت‌ها و آرامش زائران است
استاندار ایلام گفت: تمرکز اصلی در اربعین ۹۸ بر تکمیل زیرساخت‌ها و آرامش و امنیت زوار است.

به گزارش خبرگزاری رسا، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام، اظهار داشت: تمرکز اصلی در اربعین 98 بر تکمیل زیرساخت‌ها و آرامش و امنیت زوار است.

استاندار ایلام، برقراری امنیت برای زائران اربعین حسینی 98 در ابعاد مختلف و در قبل، حین و بعد این گردهمایی بزرگ تاریخی را از اهمیت بسیار بالای اربعین 98 نام برد و افزود: تردد 65 درصدی زائران اربعین حسینی و پیش بینی افزایش این تعداد میطلبدکه مبحث امنیت در تمام ابعاد درون مرزی و برون مرزی را لحاظ و این توان در برقراری امنیت در استان ایلام وجود دارد.

وی پیش بینی افزایش حضور زائران اربعین 98 را محقق شدنی دانست و گفت: حذف ویزا، مساعد بودن و ایمن بودن مرز مهران پیش بینی حضور بیشمار زائران را محقق شدنی کرده است.

تکمیل زیر ساخت‌های اربعین در حوزه جاده‌ای نیز در بیانات استاندار ایلام بود که خاظرنشان کرد: قبل از حضور در ایلام و اربعین سنوات گذشته 35تا 40درصد جاده ایلام به مهران آماده شده بود ولی درحال حاضر بیش از 90درصد آماده شده است.

وی در مقایسه آمار حضور زائران در اربعین سال 92 به تردد حضور50 هزار تردد زوار گریزی زد و گفت: در سال 97بیش از 2میلیون و 300هزار نفر از مرز مهران تردد داشته اند که امسال در اربعین 98 افزایش 50 درصدی را شاهد خواهیم یود.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات