۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۶۱۱۶۳۶
امام جمعه تبریز:

راهبرد استراتژی «نه جنگ و نه مذاکره» دشمنان را سردرگم کرده است

راهبرد استراتژی «نه جنگ و نه مذاکره» دشمنان را سردرگم کرده است
امام جمعه تبریز گفت: مخالفان می‌گویند مقاومت اثری ندارد و اینها جنگ طلب هستند در حالی که مستندات تاریخی زیادی داریم که مقاومت به معنای جنگ نیست.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در همایش همسران و فرزندان شهدای مدافع حرم سراسر کشور با بیان اینکه مقاومت، تنها راه مقابله با دشمن است اظهار داشت: در جنگ اراده‌ها تفکر مقاومت تنها راه پیروزی است که شهدای مدافع حرم از ایران، پاکستان، افغانستان، لبنان و حشدالشعبی عراق با این راهبرد کیلومترها دورتر از وطن خود دشمن را در مرزهایشان زمین گیر کردند و در راه ولایت به شهادت رسیدند.

امام جمعه تبریز با اشاره به ویژگی شهدای مدافع حرم افزود: این شهدا به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی به دلیل شهادت در غربت از دیگر شهدات متمایز هستند و اگر نبودند ما الان باید در شهرهای کشورمان با داعش مقابله می‌کردیم.

وی گفت: شهدای مدافع حرم یا به تعبیری شهدای مقاومت کسانی هستند که داوطلبانه به میدان نبردند رفتند و غیرت و تعصب آنها نسبت به ائمه و حریم اهل بیت و بصیرت و عشق به شهادت از ویژگی‌های این فرزندان پاک باخته جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه در حال حاضر دو آفت این سرمایه‌های عظیم را تهدید می‌کند اظهار داشت: تحریف جانفشانی شهدای مدافع حرم در خاک سوریه و عراق و غفلت از تکریم مقام آنها و بازخوانی رشادت‌های این جوانان دو موضوع اساسی در این زمینه است که باید بسیار هوشیار بود.

امام جمعه تبریز با اشاره به ریزش‌ها و رویش‌های انقلاب ادامه داد: برخی بر این اعتقاد بودند که نسل جوان ما با آموزه‌های شهادت فاصله گرفته است اما جوانانی که دوران دفاع مقدس را درک نکردند با حضور با شکوه خود، صحنه‌هایی در جبهه مقاومت خلق کردند که وجود پر تعداد رویش‌های انقلاب اسلامی ایران را به منصه ظهور رساند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: آن چیزی که ما را به هدف نهایی خواهد رساند مقاومت است و مقاومت نه تنها جنگ افروزی نیست بلکه بازدارنده نیز هست.

وی هزینه مقاومت را به مراتب کمتر از هزینه سازش دانست و افزود: مخالفان می‌گویند مقاومت اثری ندارد و اینها جنگ طلب هستند در حالی که مستندات تاریخی زیادی داریم که مقاومت به معنای جنگ نیست.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: تعبیر رهبر معظم انقلاب از مقاومت به معنای عبور از موانع است و انقلاب اسلامی در طول حیات ۴۰ ساله خود مقاومت کرده و هیچ وقت جنگ افروز نبوده است و اگر ما با دشمن سازش کنیم دشمن شیطنت‌اش بیشتر می‌شود و تجربه مقاومت نشانگر پیروزی ملت‌هاست.

وی در ادامه با اشاره به اعلام آمریکا مبنی بر تحریم وزیر خارجه کشورمان گفت: حماقت آمریکا در تحریم آقای ظریف در عین حال که یک اقدام مغایر با حقوق بین‌الملل و قوانین جهانی است، این نکته را روشن می‌کند که ادعای ایالات متحده برای مذاکره فقط فریب افکار عمومی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: بر فرض محال اینکه اگر مذاکره‌ای هم باشد کسی جز وزیر خارجه فراهم‌کننده مقدمات مذاکره نیست، از این‌رو تحریم وزیر خارجه کشور به معنای تحریم مذاکره با آن کشور است.

امام جمعه تبریز با با تاکید بر اینکه باید مقاومت را از شهدا یادبگیریم گفت: عزت، اقتدار، استقلال، امینت و صلابتی که مسئولان ما در برابر دشمنان دارند را مرهون خون شهدای مدافع حرم هستیم و این یعنی پیروزی راهبرد رهبر معظم انقلاب اسلامی که دشمنان را با استراتژی "نه جنگ و نه مذاکره" سردرگم کرده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: شهدای مدافع حرم با لبیک گویی به مسیر سیدالشهدا، راهبرد مقاومت را به ملت‌های آزاد مسلمان منطقه بازخوانی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در پایان با تقدیر از برگزاری نشست‌هایی که با یاد و نام شهدای مدافع حرم است خاطرنشان کرد: با تدبیر سپاه عاشورا، بیشترین کمک‌های مردمی از آذربایجان‌شرقی برای محور مقاومت جمع آوری شده است.

عباس قاسم پور
منبع: فارس
ارسال نظرات