۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۶۱۱۶۵۸
آیت الله شاهچراغی:

در جامعه اسلامی نباید شاهد بروز محرمات باشیم

در جامعه اسلامی نباید شاهد بروز محرمات باشیم
امام جمعه سمنان گفت: در جامعه اسلامی نباید شاهد بروز محرماتی همچون کم‌فروشی، گران‌فروشی، اختلاس، کم‌کاری، تقلب و دیگر موارد خلاف شرع و اخلاق باشیم.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان که در دفتر امام جمعه سمنان برگزار شد ضمن ابراز خرسندی از عملکرد مدیران و مسئولان استان سمنان در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت؛ قاچاق کالا در مقابل رونق تولید و اشتغال است، بنابراین باید مبارزه جدی و قاطع در این حوزه انجام شود.

وی با تأکید بر اعمال نظارت دقیق و رصد محورهای مواصلاتی استان افزود: باید به طور جدی در مورد ورود کالای قاچاق به استان جلوگیری شود تا از بروز آسیب وارده به تولید داخلی کاسته شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به نقش اطلاع رسانی و آگاهی سازی عمومی در مبارزه با قاچاق کالا ابراز داشت: باید در این زمینه از ظرفیت رسانه، فضای مجازی، مطبوعات و خبرنگاران به نحو مطلوبی استفاده شود.

آیت‌الله شاهچراغی از عملکرد روزنامه ها و نشریات در حوزه مبارزه با قاچاق کالا گلایه کرد و گفت: آنطور که باید و شاید در روزنامه ها با این موضوع پرداخته نمی شود و صدا و سیما نیز لازم است در این حوزه با جدیت بیشتری وارد عمل شود.

وی بیان داشت: در جامعه اسلامی نباید شاهد بروز محرماتی همچون کم‌فروشی، گران‌فروشی، اختلاس، کم‌کاری، تقلب و دیگر موارد خلاف شرع و اخلاق باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان بر لزوم تقویت باور و عقاید مردم و کسب روزی از راه حلال و شرعی تأکید کرد و گفت: اگر می‌خواهیم جامعه‌ای سالم داشته باشیم و در کسب‌وکارمان رونق ایجاد شود و پرزرق و روزی باشیم؛ ملزم به رعایت اخلاق و بایدها و نبایدهای هستیم که در اسلام بر آن‌ها تأکید شده است.

آیت‌الله شاهچراغی گفت: مردم نیز باید در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز همراه و یاریگر مسئولان امر در این حوزه باشند و موارد تخلف را گزارش دهند.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات