۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۳
کد خبر: ۶۱۱۶۸۶

تشریح برنامه های بارگاه منور رضوی در دهه کرامت

تشریح برنامه های بارگاه منور رضوی در دهه کرامت
خاکسار قهرودی گفت: «زیبا سازی فضای حرم مطهر»، «بهره برداری از چند فاز زائرسرا و زائر شهر رضوی» و «بازگشایی دو دوربرگردان دیگر حرم مطهر» جزء اقدامات در دهه کرامت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مصطفی خاکسار قهرودی؛ قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ظهر دوشنبه در نخستین نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت، این دهه را فرصت مناسبی برای ارائه گزارش فعالیت های آستان قدس رضوی به مردم دانست.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: با توجه به این که امروز آستان قدس رضوی از سراسر ایران و حتی از دیگر مذاهب و غیر مسلمانان مورد علاقه و ارادت قرار دارد، ما باید عملکردی درخور این جایگاه داشته باشیم. توجه به زائر و زیارت، همواره به عنوان یک اصل در اقدامات آستان قدس رضوی مورد توجه قرار دارد.

خاکسار قهرودی خاطر نشان کرد: شعار امسال آستان قدس رضوی، «خدمت کریمانه و مهربانی به رسم اهل بیت(ع)» است. سطح خدمت کریمانه آستان قدس رضوی سطحی بین المللی است و همه این توجه و خدمت باید در فضایی دوستانه محقق شود.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به برنامه های این آستان مقدس در دهه کرامت، «زیبا سازی فضای حرم مطهر»، «بهره برداری از چند فاز زائرسرا و زائر شهر رضوی» و «بازگشایی دو دوربرگردان دیگر حرم مطهر» را از آن جمله اعلام کرد و افزود: تلاش ما این است که در سه نقطه محورهای مواصلاتی حرم مطهر با همکاری شهرداری تعدادی پارکینگ ایجاد کنیم تا زائران بتوانند خودروهای خود را در این اماکن متوقف کنند.

خاکسار قهرودی در ادامه با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور به مشهد مقدس و دیدار وی با تولیت آستان قدس رضوی، گفت: در این سفر، موضوع بلند مرتبه سازی و مناسب سازی بافت اطراف حرم مطهر به صورت جدی مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: بلند مرتبه سازی و مناسب‌ سازی‌ بافت اطراف حرم مطهر از مسائل مد نظر ما بوده اما آستان قدس رضوی تنها تصمیم‌گیرنده در این مسأله نیست و دیگر دستگاه ها نیز باید بر اساس قانون، توجه خاصی به آستان قدس و نظر آن داشته باشند. این مساله از مطالبات دائمی و مستمر آستان قدس رضوی بوده است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در ادامه درباره نحوه برگزاری سخنرانی‌های حرم مطهر رضوی گفت: نکته قابل توجه در سخنرانی ‌های حرم مطهر، توجه به امر معرفت ‌افزایی برای زائران و مجاوران است. این اصل پر رنگی بوده که تولیت آستان قدس رضوی نیز نسبت به آن تأکید دارند.

وی افزود: تمام مظاهر تبلیغاتی، اقدامات گذرا و کوتاه مدت و تمامی فعالیت‌ های داخل و خارج حرم مطهر باید در راستای تعمیق و تقویت معارف و باور‌های دینی باشد و منجر به اصلاح سبک زندگی شود. ما بارگاه منور رضوی را محل ارائه و عرضه سلایق نمی ‌دانیم، بلکه محل ارائه مطالب عمیق دینی می‌دانیم که منطبق با آموزه‌های اسلامی باشد./861/پ202/ب1

ارسال نظرات