۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۶۱۱۶۹۰
طی دهه کرامت صورت می پذیرد؛

برگزاری ۲۰۰ ویژه برنامه معرفتی در بارگاه منور رضوی

برگزاری ۲۰۰ ویژه برنامه معرفتی در بارگاه منور رضوی
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی از برگزاری ۲۰۰ ویژه برنامه سخنرانی و بیان معارف دینی همزمان با دهه کرامت در مجموعه اماکن متبرکه رضوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام حسین شریعتی ‌نژاد؛ معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در نشست خبری تشریح برنامه‌ های دهه کرامت حرم مطهر رضوی که ظهر دوشنبه در سازمان مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: برنامه های معاونت تبلیغات آستان قدس رضوی در دهه کرامت در ۱۲ سرفصل تدارک دیده شده که مهم ‌ترین آن جشن شکوه رضوان است که هر شب قبل از نمار مغرب و عشاء در صحن جامع رضوی برگزار می‌شود و تا ساعت ۲۳ نیز ادامه دارد.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به برگزاری ۲۰۰ ویژه برنامه سخنرانی و بیان معارف دینی همزمان با دهه کرامت در مجموعه اماکن متبرکه رضوی گفت: روزانه هفت جلسه سخنرانی ویژه عموم در صحن جامع رضوی، رواق امام خمینی(ره)، صحن انقلاب، ایوان مقصوره صحن گوهرشاد و رواق دارالحجه و۱۰ جلسه سخنرانی ویژه خواهران در رواق ‌های دارالحکمه، حضرت معصومه(س) و حضرت زهرا(س) برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در روز ولادت حضرت معصومه(س) اجتماع دختران رضوی در رواق حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود و علاوه بر آن ۱۰ برنامه در شب و روز میلاد این بانوی بزرگوار ویژه خواهران در حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی به برگزاری مسابقه ‌های فرهنگی در ایام دهه کرامت اشاره کرد و گفت: علاوه بر مسابقه ملی که از سوی سازمان فرهنگی در دهه کرامت برگزار می‌شود، هرشب در برنامه شکوه رضوان یک مسابقه کتاب ‌خوانی اجرا خواهد شد که برای شرکت کنندگان نیز جوایز نفیس و متبرک تدارک دیده شده است.

وی افزود: روزانه بیش از ۶۰ حلقه معرفت و برنامه پرسمان دینی ویژه عموم زائران به صورت شبانه‌ روزی در اماکن متبرک حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

شریعتی‌نژاد برگزاری نشست‌ های قرآنی را از برنامه ‌های مهم دهه کرامت معرفی کرد و گفت: به مناسبت این ایام خجسته برنامه محفل قرآنی در مسجد گوهرشاد و جنگ‌ های قرآنی ویژه نوجوانان و کودکان در دارالقرآن برگزار می‌شود.

وی افزود: بیش از ۵۰ برنامه جشن برای زائران غیر ایرانی در حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده که از شب میلاد حضرت معصومه(س) برگزار خواهد شد.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: ۱۹ و ۲۰ تیرماه دو جشن بزرگ ویژه زائران عرب زبان و اردو زبان تدارک دیده شده که در صحن کوثر و رواق دارالمرحمه با اجرای برنامه‌ های متنوع و جامع برگزار می ‌شود.

وی در ادامه جشن شکوه رضوان را مهم‌ترین برنامه عمومی ویژه زائران معرفی کرد و گفت: ویژه شب میلاد امام رضا(ع) برنامه‌ های متعددی تدارک دیده شده که دو برنامه «استقبال از شرکت کنندگان در گلباران حرم» و «نقاره زنی در صحن جامع رضوی» از ویژه برنامه‌های مهم ایام میلاد است.

حجت الاسلام شریعتی نژاد با اشاره به حضور شخصیت های برجسته دینی در ویژه برنامه های حرم مطهر در دهه کرامت، اظهار کرد: اقامه نماز جماعت در دهه کرامت به امامت آیات عظام نوری همدانی، سبحانی و سعیدی خواهد بود و حجج اسلام رفیعی، حسینی قمی، پناهیان و ماندگاری در ویژه برنامه هایی به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: در قالب ویژه برنامه «میثاق با امام» بیش از۲۰۰ گروه از دانش‌آموزان، دانشجویان، هیأت‌ های مذهبی و نیروهای مسلح در ایام دهه کرامت رضوی در سه نوبت صبح، ظهر و شب به حرم مطهر مشرف می‌ شوند و در رواق‌ های کوثر، دارالکرامه، دارالهدایه و مقبره شیخ حرعاملی برای این گروه‌ های زیارتی برنامه‌ های فرهنگی ویژه ‌ای برگزار می‌ شود./861/پ203/ب1

ارسال نظرات