۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۶۱۱۷۱۰
از سوی حجت الاسلام روحانی مطرح شد؛

تشریح برنامه های اوقات فراغت و دهه کرامت کانون های مساجد

تشریح برنامه های اوقات فراغت و دهه کرامت کانون های مساجد
حجت الاسلام روحانی در نشستی خبری به تشریح برنامه های اوقات فراغت و دهه کرامت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی وهنری مساجد استان قم پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سعید روحانی در نشست خبری تشریح برنامه های دهه کرامت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات دبیرخانه کانون فرهنگی و هنری مساجد استان قم برگزار شد با تبریک دهه کرامت گفت: در دهه کرامت سی محفل برای سی مسجد برنامه ریزی شده است.

مسؤول دبیرخانه کانون فرهنگی و هنری مساجد استان قم ادامه داد: تاکنون 22 مسجد از سی مسجد مشخص شده است؛ در سایر مساجد نیز برای اجرای برنامه ها اعلام آمادگی شده است و هر مسجدی که بخواهد برنامه ای داشته باشد امکانات در حد توان به صورت رایگان در اختیار انها گذاشته خواهد شد.

وی استقبال از کاروان کرامت را از برنامه های دهه کرامت دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد دانست وگفت: در کاروان کرامت خادمان حرم حضرت معصومه(س) پرچم حرم را در سطح شهر به گردش در خواهند آورد که در پنج روستا انجام می شود؛ برگزاری مسابقه نوجوانان و نونهالان ویژه دهه کرامت، اعزام گروه سرود و تئاتر، مسابقه ورزشی در هشت رشته، مسابقه کتاب خوانی با موضوع مهرورزی، افتتاح کتابخانه در چند کانون فعال، اهدای کتاب به 45 کتابخانه فعال و برگزاری جشن دهه کرامت در بوستان های نزدیک مساجد از برنامه های دهه کرامت است.

حجت الاسلام روحانی ادمه داد: حرکت جمعی خواهران در روز میلاد به سمت حرم حضرت معصومه(س) و گلباران ضریح مطهر، توزیع بسته های فرهنگی اوقات فراغت، همایش بزرگ بانوان با حضور 900 بانوان با موضوع عفاف و حجاب، تجلیل از دختران نمنونه، برپایی ایستگاه صلواتی، برگزاری مسابقه آذین بندی مساجد و محلات و نذر شادی با محوریت حمایت از مناطق محروم و سیل زده از دیگر برنامه های دبیرخانه کانون مساجد در دهه کرامت است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه همه ارگان ها و نهادها با بحران بودجه مواجه هستند که بودجه فرهنگی از همه مظلوم تر است زیرا هر زمانی که با مشکلات بودجه مواجه می شویم از بودجه فرهنگی کم می کنند به دلیل این که کار فرهنگی دیربازده است و تا بازخورد آن دیده شود نیازمند زمان است؛ بنابراین بسیاری از افراد رغبتی به کار فرهنگی ندارند که باعث شده است سایه ای بر سر فرهنگ ما ایجاد شود.

مسؤول دبیرخان کانون های مساجد استان قم ادامه داد: با وجود مشکلات مالی و بودجه از فعالیت های کانون های فرهنگی مساجد کاسته نشده است و می توان گفت مساجد نمونه عینی مدیریت جهادی هستند یعنی مدیریت جهادی است که کارهای فرهنگی در مساجد را زنده نگه داشته است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه سخنان خود به برنامه های اوقات فراعت کانون های فرهنگی مساجد اشاره کرد و افزود: فعالیت های قرآنی است  برگزاری حلقه های معرفت برای مباحث اعتقادی، احکام و اخلاق از برنامه های اوقات فراغت است و مساجدی که مربی و مفسر بخواهند به تمامی مساجد اعزام خواهیم کرد.

حجت الاسلام روحانی ادامه داد: برنامه نماز یاوران برای جذب نوجوانان و نونهالان به نماز و اهدای جوایز به آنها؛ برگزاری کلاس های فنی مهارتی و علمی آموزشی، مقابله با آسیب های اجتماعی، فعالیت های پژوهشی، نشست های سبک زندگی و خانواده، ارتباط با خانواده شهداء، حمایت از گروه سرود و تئاتر با همکاری حوزه هنری سازمان تبلیغات، برگزاری اردوهای درون شهری و برون شهری و مشهد مقدس، فعال کردن تابلوی اعلانات در مساجد و برگزاری برنامه های مناسبتی از برنامه های کانون مساجد استان قم به شمار می روند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از مساجد به دلیل نداشتن بیمه با مشکلات زیادی مواجه هستند؛ بنابراین با رایزنی هایی که با شرکت های بیمه ای انجام شده است، برای کل مسجد و برای شرت کنندگان بیمه ای ایجاد شده که اگر سانحه ای رخ دهد می توانند از آن استفاده کنند.

حجت الاسلام روحانی گفت: مساجد اعم از این که دارای کانون مسجد هستند یا خیر می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به دبیرخانه کانون های فرهنگی مساجد شرکت کنند./1324/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
مصطفی رستمی
ارسال نظرات