۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۶۱۱۷۳۴
معاون پژوهشی جامعه المصطفی:

آمریکا با شعار حقوق بشر به دنبال منافع مادی خود است

آمریکا با شعار حقوق بشر به دنبال منافع مادی خود است
حجت الاسلام بی نیاز با بیان اینکه آمریکا با شعار حقوق بشر به دنبال منافع مادی خود است، گفت: نامگذاری هفته حقوق بشر آمریکایی بسیار هوشمندانه و هدفمند بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام بی نیاز معاون پژوهشی جامعه المصطفی، امروز در کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب که به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی در مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر برگزار شد، گفت: نامگذاری حقوق بشر آمریکایی بسیار دقیق و هدفمند از سوی رهبر معظم انقلاب انتخاب شده است.

وی افزود: با توجه به جنایات متعدد آمریکا در این هفته این نامگذاری بسیار هوشمندانه صورت گرفت.

معاون پژوهشی جامعه المصطفی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب حقوق بشر آمریکایی را بر اساس مبانی قرآنی و روایی انتخاب کردند و دیگر این نامگذاری یک نگاه تهاجمی به حقوق بشر آمریکایی است و معظم له می خواهند بیان کنند که حقوق بشر آمریکایی با پسوند آمریکا همان ضد حقوق بشر است.

حجت الاسلام بی نیاز ابراز کرد: در اندیشه رهبر معظم انقلاب آمریکایی که تنها کشور استفاده کننده از بمب اتم در جهان است و بیشترین جنگ های نظامی را دارد و بیشتر سلاح های خطرناک را تولید و استفاده می کند و شریک جرم اسرائیل است نمی تواند مدافع حقوق بشر باشد.

وی افزود: رهبری می فرمایند کسی که در مباحث حقوق بشری پرونده سیاه دارد حق اعتراض به دیگر کشورها را ندارد که بگوید فلان کشور ناقض حقوق بشر است

معاون پژوهشی جامعه المصطفی ادامه داد: ما نباید اجازه دهیم آنان حقوق بشر را در ایران زیر سوال ببرند بلکه ما باید حقوق بشر را از آنان مطالبه کنیم چرا که امروز مردم جهان می دانند که آمریکا مدافع حقوق بشر نیست و این را باید به صورت فرهنگ عمومی نشر دهیم تا همه جهان خواستار رعایت حقوق بشر از سوی آمریکا باشد.

حجت الاسلام بی نیاز بیان داشت: ادعای حقوق بشر در منطقه بهانه ای است برای آنکه مستکبران به منافع مادی خود برسند آنان اگر به منافع مادی خود نرسند دیگران را ناقضان حقوق بشر می نامند.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با مردم آمریکا مشکلی ندارد، گفت: انقلاب اسلامی با حکومت و افکاری که شعار حقوق بشر سر می دهند اما ضد آن عمل می کنند مشکل دارد. تنها راه حل در برابر آمریکا مقاومت و ایستادگی است نقش مراکز علمی حوزوی و علما در این عرصه بسیار سنگین است./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
 
تعداد بازدید : 3
 
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات