۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۶۱۱۷۵۹
در بهمن ماه؛

کنگره گرامیداشت آیت الله قاضی دزفولی برگزار می‌شود

کنگره گرامیداشت آیت الله قاضی دزفولی برگزار می‌شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برگزاری کنگره گرامیداشت آیت الله قاضی دزفولی در بهمن ماه خبر داد.
محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در حاشیه نشست خبری برنامه‌های دهه کرامت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تبریک فرا رسیدن دهه کرامت اظهار داشت: ورود نمادین کاروان امام رضا (ع) در شهرستان خرمشهر فردا همزمان با آغاز دهه کرامت ساعت ۱۹ با حضور پرشور خرمشهری‌ها برگزار می‌شود، ضمن اینکه طی همین مدت شب شعر «حرم تا حرم» در ۱۹ شهرستان استان با محوریت میلاد امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) برگزار خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان دزفول بیان داشت: در این نشست مصوب شد تا کنگره گرامیداشت آیت الله سید مجدالدین قاضی دزفولی به پاس خدمات گرانبها به اسلام و استان در بهمن ماه برگزار شود.

این مقام مسؤول با اشاره به مجاهدت‌های آیت الله قاضی دزفولی در دوران جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: وی در حوزه‌های علمی، فقهی و سیاسی تأثیرگذار و تبحر خاصی داشت و امیدواریم با برگزاری کنگره بتوانیم چنین شخصیتی را معرفی کنیم.

جوروند با اشاره به اینکه آیت الله قاضی دزفولی علی رغم بمباران شهرستان همیشه نماز جمعه را برپا می‌کرد، خاطرنشان کرد: دبیرخانه کنگره گرامیداشت آیت الله قاضی دزفولی، به زودی با مدیریت امام جمعه شهرستان تشکیل و برنامه ریزی‌های لازم برای آن صورت خواهد گرفت.

لازم به ذکر است، آیت‌الله سید مجدالدین قاضی دزفولی، در سال ۱۲۷۹ هجری شمسی، در شهرستان دزفول متولد شد که پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به امر امام خمینی (ره) نماز با شکوه جمعه را در دزفول اقامه کرد و پس از سپری کردن عمری پر برکت، سیزدهم بهمن‌ماه سال ۶۴ در ۸۴ سالگی بدرود حیات گفت./۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات