۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۶۱۱۷۶۳

بزرگترین تجمع حامیان فلسطینی در انگلیس برگزار می‌شود

بزرگترین تجمع حامیان فلسطینی در انگلیس برگزار می‌شود
بزرگترین تجمع سالیانه حامیان فلسطین شنبه و یک‌شنبه آینده با حضور ده‌ها هزار نفر در انگلیس برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، انگلیس در چند روز آینده شاهد برگزاری بزرگترین تجمع حامیان آرمان فلسطین خواهد بود. هزاران نفر از انگلیسی‌ها و عرب‌ها و حامیان آرمان فلسطین در نشست بال اکسپو که طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد. این بزرگترین تجمع اعلام همبستگی با فلسطینیان در قاره اروپاست و همه ساله توسط سازمان «دوستان مسجد‌الاقصی» در انگلیس برگزار می‌شود.

در این اجلاس سالیانه که تحت عنوان «بال اکسپو» شناخته می‌شود، بیش از 19هزار شهروند انگلیسی‌ و اقلیت‌های عرب ساکن انگلیس حضور دارند. این مراسم سال گذشته با وجود اعتراض لابی صهیونیستی در لندن برگزار شد.

قرار است اجلاس مذکور با حضور هزاران نفر از عربها و خارجی‌های حامی آرمان فلسطین طی روزهای ششم و هفتم جولای و در سالن المپیای لندن برگزار شود. شرکت‌کنندگان عمدتاً از قبل برای شرکت در این مراسم ثبت‌نام کرده و جایگاه خود را رزرو کرده‌اند.

سازمان دوستان مسجد‌الاقصی یک سازمان مستقل و غیرانتفاعی انگلیسی است که تعداد چشمگیری از عناصر حامی قدس اشغالی و ملت فلسطین و مخالفان سیاست‌های اشغالگری رژیم صهیونیستی در آن عضویت دارند. این سازمان یکی از بزرگترین سازمان‌های حامی فلسطین در انگلیس به‌شمار می‌رود.

اسماعیل باتیل رئیس این مؤسسه در گفتگوی ویژه با پایگاه خبری عربی 21 اعلام کرد که دوره کنونی نشست مذکور غافلگیری‌های زیادی از جمله مراسم هنری و فعالیت‌های فرهنگی فلسطینی دارد. در این دوره همچنین سخنرانی‌ها و جشنواره‌های زیادی برگزار و فیلم‌های متعددی نیز به نمایش گذاشته می‌شود. در این دوره علاوه بر این، بخش‌های ویژه‌ای برای کودکان و بخش‌های فرهنگی در مورد فلسطین برگزار خواهد شد./847/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات