۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۶۱۱۷۷۷
آیت‌الله حسینی همدانی:

بیانیه گام دوم؛ چراغ راه رسیدن به تمدن نوین اسلامی است

بیانیه گام دوم؛ چراغ راه رسیدن به تمدن نوین اسلامی است
نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: بیانیه گام دوم مسیر حرکتی ما به سمت تمدن نوین اسلامی را مشخص می‌سازد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی استان البرز که در سالن همایش مجتمع فرهنگی ورزشی میلاد شهرداری کرج برگزار شد، بابیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی از یادگارهای امام راحل (رحمه‌الله علیه) است، به بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب پرداخت و بیان داشت: سازمان تبلیغات اسلامی به تعبیر رهبر معظم انقلاب از حسنات و رویش‌های انقلاب است که اگر به وظایف این سازمان دقت کنیم نقش و اهمیت آن را متوجه می‌شویم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، هدایت، سازمان‌دهی، پشتیبانی و نظارت بر تبلیغات دینی و مردمی از وظایف سازمان تبلیغات اسلامی است، گفت: «مقابله با تبلیغات سوء و تهاجم فرهنگی دشمنان»، «هدایت افکار عمومی با استفاده از رسانه‌ها»، «تلاش در جهت احیا و اشاعه معارف، فرهنگ و تاریخ تشیع از همه راه‌های ممکن»، «تربیت و اعزام مبلغ» و «تربیت جبهه فرهنگی انقلاب» از وظایف این سازمان است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز در ادامه با طرح پرسشی عنوان داشت: در این عرصه گسترده که دشمن از شیوه‌های نوین تبلیغاتی با تمام قوا، ابزار و امکانات برای دشمنی با اسلام و احکام نورانی قرآن، تشیع و انقلاب اسلامی استفاده می‌کند تا ذهن و فکر مردم را منحرف و آن‌ها را از ارزش‌هایشان جدا و ولایت را از ما بگیرد و ناکارآمدی نظام را تبلیغ و تشویق کند وظیفه ما چیست؟

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: قسمتی از دستور دشمنان برای یک بازه زمانی ۱۰ ساله این بوده که انقلاب را در جایگاهی که هست متوقف کنند و بعد روی افکار عمومی کار کنند به‌طوری‌که فکر مردم و باورها تغییر کند، درنتیجه وقتی باورها تغییر کرد، رفتارها تغییر می‌کند و با تغییر رفتارها ساختار نظام در کل به هم می‌خورد و این دستوری است که دشمنان برای نظام دیده‌اند.

وی بابیان اینکه در آغاز دهه پنجم و «گام دوم» انقلاب اسلامی قرار داریم، خاطرنشان ساخت: بیانیه «گام دوم» رهبر معظم انقلاب چشم‌انداز و دستورالعمل چهل‌ساله دوم انقلاب است که باید با دقت بیشتری عمل کنیم و یکی از دستگاه‌هایی که می‌تواند جلوی شعاری شدن این بیانیه را بگیرد سازمان تبلیغات اسلامی است.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه بیانیه «گام دوم» مسیر حرکتی ما به سمت تمدن نوین اسلامی را مشخص می‌سازد، اظهار داشت: نیرو سازی و تقویت مبانی فکری و عقیدتی عناصر این تمدن یکی از الزامات این حرکت است که باید به‌وسیله آموزش‌وپرورش و حوزه‌های علمیه و با همراهی سازمان تبلیغات اسلامی با عزم و هضم انجام شود.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر لزوم ورود افراد کارآمد و باانگیزه در سازمان تبلیغات اسلامی، اظهار داشت: در این مسیر بدون برنامه کار کردن و باری به هر جهت بودن قابل‌قبول نیست، باید اهل طرح و ایده بود چراکه کار روی زمین‌مانده زیاد است.

وی در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی که می‌فرمایند: «سازمان تبلیغات اسلامی مسئول انجام هر کار تبلیغی بر زمین‌مانده و بدون متصدی است»، خاطرنشان ساخت: در حوزه سازمان تبلیغات اسلامی کار بر روی زمین‌مانده زیاد است و نباید به‌گونه‌ای باشد که کارها تداخل پیدا کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در بخش دیگری از بیانات خود به نظریه مقاومت اشاره کرد و تأکید داشت: مقاومت ‌یکی از استراتژی‌های ما برای مقابله با دشمن در تمام عرصه‌هاست که باید به گفتمان تبدیل شود چراکه مقاومت مورد تأکید اهل‌بیت و امامین انقلاب اسلامی است و باید سازمان تبلیغات اسلامی با شناخت مخاطبان خود برای آن طرح و برنامه داشته باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی بیان اینکه سینما را به ابتذال کشانده‌اند، گفت: بسیاری از فیلم‌هایی که اکران می‌شود و در حال حاضر در حال اکران است افتضاح است، در خصوص تئاتر نیز همین‌طور است، تئاترهایی که هر شب در تهران با مخاطبان کثیر اکران می‌شود را ببینید به این مهم پی می‌برید.

وی در ادامه بیان داشت: امروز به اسم ایرانیت، زرتشت گری و کوروش در مقابل اسلام مخاصمه کرده و احکام اسلام و حجاب را به سخره می‌گیرند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز افزود: امیدوارم با مدیریت جدید شتاب بیشتری به فعالیت‌های مختلف تبلیغی، فرهنگی و دینی استان داده شود و کانون‌ها و گروه‌های فرهنگی خودجوش که موردنظر رهبر معظم انقلاب هستند تقویت شود و رابطه بین مساجد و مدارس و هیئات گسترده و به محله‌ها و معضلات اجتماعی توجه بیشتری شود.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه کارها با برنامه و چشم‌انداز انجام شود، در توصیه‌هایی افزود: وضعیت مبلغین در ایام تبلیغ و غیر او سازمان‌دهی شود و بانک اطلاعاتی مبلغین جهت بررسی تعداد مبلغ اعزام‌شده، مناطق و برنامه‌های انجام‌شده ثبت شود و برای انجام برنامه‌های تبلیغی آینده از آن استفاده شود.

وی در پایان مدیرکل جدید سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز را شخصیتی عالم و دارای محسنات معرفی کرد و اظهار داشت: حجت‌الاسلام‌والمسلمین ولایی شخصیت دلسوز، دغدغه مند و فعالی در عرصه‌های فرهنگی و تبلیغی است که البته ایشان هنوز نیامده یک عده ان‌قلت‌هایی شروع کردند و صحبت‌هایی را کردند که طبیعی این استان هم هست ولی قطعاً ایشان در مسیر انقلاب، ولایت و ارزش‌های الهی و مقابله با کجی و انحراف طی مسیر خواهند کرد و برنامه خواهند داشت.

رئیس بنیاد غدیر استان البرز در خاتمه عنوان کرد: خدای تعالی را خواهانیم که توفیقات ایشان را در این عرصه روزافزون کند و منشأ اثری برای آینده باشد که ان‌شاءالله در این فرصت مدیریتی که به ایشان داده می‌شود کلنگ خدمات ارزنده‌ای را بزنند و آثاری من‌بعد رقم خورد.

در پایان این مراسم ضمن تشکر از زحمات حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عباس مسعودی مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی البرز حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی ولایی به‌عنوان مدیرکل جدید این سازمان در این استان معرفی شد.

عباس قاسم پور
ارسال نظرات