۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۶۱۱۷۸۸
نماینده ولی فقیه در قزوین:

تبلیغ سبک زندگی غربی برنامه‌‌ریزی فرهنگی برای مقابله با حجاب است

تبلیغ سبک زندگی غربی برنامه‌‌ریزی فرهنگی برای مقابله با حجاب است
امام جمعه قزوین گفت: بخش زیادی از مردم به حجاب پایبندند درحالی که می بینیم برخی با تبلیغ سبک زندگی غربی درپی برنامه ریزی برای مقابله با حجاب هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در پنجمین جلسه شورای برنامه ریزی عفاف و حجاب استان قزوین که با حضور مسئولین استانی برگزار شد، گفت: امروز وضعیت حجاب در جامعه قابل قبول است در حالی که برخی سعی دارند القاء کنند که بد حجابی در جامعه همه گیر شده است

وی بیان کرد: بررسی کلی جامعه نشان می‌دهد بخش قابل توجهی از مردم همچنان به حجاب پایبند هستند اما گویا برای عده ای نفع بیشتری دارد که همان تعداد کم بدحجابان را گسترش دهند.

نماینده ولی فقیه در قزوین خاطرنشان کرد: گویا در مسئله حجاب تلاش بر این است که سیاه نمایی صورت گیرد و عده ای سعی دارند تا با برجسته کردن بدحجابان در جامعه این حس را القاء کنند که مردم نسبت به حجاب دلزده هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: البته قبول داریم که برخی از فعالیت های فرهنگی به دنبال ترویج سبک زندگی غربی و ایجاد فاصله بین مردم و حجاب هستند اما توصیه ما به رسانه ها و به خصوص رسانه ملی دقت نظر در این موضوع و فاصله گرفتن از آن است.

وی اظهار داشت: رسانه ملی همیشه در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تاثیر داشته است و با اجرای برنامه های فرهنگی مناسب تلاش کرده تا این باور اسلامی و ایرانی را حفظ و زنده نگاه دارد، اما گاهی اوقات احساس می شود بخری از افراد و یا برنامه ها در تلاشند تا سبک زندگی ایرانی را تغییر دهند که این مغایر با مسئله حجاب است.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: اگر عده ای از مردم در جامعه بدحجاب هستند به معنای تغییر ضاعقه مردم نیست و خوشبختانه می بینیم که عفاف و حجاب همچنان در بین مردم یک ارزش و اعتبار است و برای حفظ و کسب آن احترام قائل هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به برخی از بیانات مقام معظم رهبری در تاکید این موضوع عنوان کرد: مقام معظم رهبری نیز با نگاه تیزبینانه و بصیرت خاصشان در خصوص این مسئله نیز بارها سخن گفته اند و از نظر ایشان عفاف و توجه به حجاب در جامعه سیری رو به افزایش دارد.

وی تاکید کرد: هرچقدر به سمت ترویج عفاف و حجاب در جامعه پیش برویم به همان اندازه از بسیاری از آسیب های اجتماعی، مشکلات اخلاقی و مشکلات خانوادگی دور شده ایم و این از برکات حجاب در جامعه اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در قزوین در نهایت با تاکید بر حفظ حجاب در جامعه گفت: مسئولین فرهنگی با شناسایی به موقع نسبت به تبلیغات افراد نسبت به تغییر سبک زندگی هشیار باشند و با اقدامات فرهنگی در این مسیر از فعالیت دریغ نکنند.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات