۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۶۱۱۷۹۲
حجت الاسلام والمسلمین اسلامی در گفت وگو با رسا:

آیت الله رئیسی دردهای جامعه را به خوبی می شناسد | مبارزه با مفاسد تقویت شود

آیت الله رئیسی دردهای جامعه را به خوبی می شناسد | مبارزه با مفاسد تقویت شود
نماینده خبرگان با تأکید بر لزوم تقویت گفتمان مبارزه با فساد گفت: اقدامات اخیر در برخورد با افراد فاسد بشارت می دهد که بناست با فساد مبارزه جدی صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به جایگاه با اهمیت قوه قضاییه در حاکمیت اسلامی گفت: به عنوان مثال اگر حاکمیت را صد جزء بدانیم، 70 جزء آن بر دوش قوه قضاییه خواهد بود و این یعنی بار سنگین عمده فعالیت ها در جمهوری اسلامی بر دوش این قوه قرار دارد.

وی با بیان اینکه اعمال ولایت در حاکمیت اسلامی از طریق قوه قضاییه صورت می پذیرد، ادامه داد: قوه قضاییه است که عمده مسائل حاکمیت و مقدرات کشور را در دست دارد و می تواند بسیاری از اهداف نظام را تحقق بخشد.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی خاطرنشان کرد: اگر چنانچه خواستار عدالت، صداقت و شفافیت هستیم باید بدانیم که همه این ها در سایه قوه قضاییه کارآمد محقق می شود، بنابراین امروز باید تلاش کنیم تا موانع پیش روی قوه قضاییه برداشته شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خدمات گسترده قوه قضاییه در برخورد با فساد ابراز کرد: با گذشت زمان متأسفانه این قوه از جایگاه حقیقی خودش بسیار فاصله گرفته است؛ گاهی در برخی موارد مشاهده می کنیم که عدالت رعایت نمی شود و در برخی از دستگاه ها و تشکیلات این قوه افراد ناسالم و ناصالحی نفوذ کرده اند.

وی افزود: پس از روی کار آمدن آیت الله رئیسی توقع ملت از ایشان بالا رفته و می خواهند که قوه قضاییه به مسائلشان بیش از گذشته توجه کند؛ آیت الله رئیسی در مدتی که با حکم رهبر معظم انقلاب به عنوان ریاست جدید قوه قضاییه منصوب شده اند، با توجه به شناختی که از این قوه دارند توانستند اقدامات بسیار خوب و اثرگذاری انجام دهند و همین موضوع سبب شده است انتظارات مردم از این قوه بیشتر شود.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی با تأکید بر لزوم تقویت گفتمان مبارزه با فساد از سوی قوه قضاییه گفت: آیت الله رئیسی باید در برخورد با فساد به صورت ریشه ای و تدریجی عمل کرده و به 50 یا 60 مورد خاص بسنده نکند؛ اگر در زمینه برخورد با فساد نقطه آغاز مشخص شده و کارها به صورت تدریجی و قاطعانه پیش برود، کارها انبار نشده و کوهی از مشکلات ایجاد نخواهد شد.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ضرورت اقدامات قاطعانه از سوی قوه قضاییه تأکید کرد: به تعبیر آیت الله رئیسی تنها با بخش نامه و سخنرانی و مصاحبه نمی توان به مبارزه با فساد رفت، بلکه باید اقدام و عمل قاطعانه وجود داشته باشد.

وی افزود: تصور ما این است که آیت الله رئیسی دردهای جامعه را به خوبی شناخته اند و برای علاج آنها پیشنهاد می دهیم که کار مبارزه با فساد را از یک نقطه و به صورت تدریجی آغاز کنند؛ اقدامات اخیر قوه قضاییه در برخورد با افراد فاسد بشارت می دهد که بنا است با فساد مبارزه جدی صورت بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: ما از قوه قضاییه انتظار داریم محاکمه ها و برخورد قاطعانه با مجرمان را رها نکند، بلکه آن را تقویت کرده و در زمینه مسائلی که در رابطه با آنها کمبود و نقص وجود دارد به صورت تدریجی برخورد کند./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
جبلی
Iran, Islamic Republic of
۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
در کشورهای دنیا چهره هایی یافت می شوند که عنوان مصلح اجتماعی دارند و مردم آنان را آلام دهنده دردهایشان می دانند.
مثلا در روسیه لنین مصلح مردم شوروی شد.
در ژاپن میکادو و در ترکیه کمال پاشا چهره مردمی نجات دهنده بودند.
در ایران روجانیت انقلابی به دردهای مردم مرهم می گذارد، در سیل ها به کمک آنان می رود، سعادت مردم را دنبال می کند،
وگرنه وای بر ما و دل ما.
0
0
طلاب انقلابی
Iran, Islamic Republic of
۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳
ما طلاب انقلابی از آیت ا... رییسی حمایت می کنیم.
0
0
پ
Iran, Islamic Republic of
۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
تمامی معارف قرآن و احادیث اهل بیت را امروزه غربیها از راه پوزیتیویسم و آزمایش تجربی اثبات کرده اند.
آفتاب اسلام ناب تازه دارد طلوع می کند.
باش تا صبح دولتش بدمد.
0
0
شیرزادی
Iran, Islamic Republic of
۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
این استاد معظم به دنبال آشتی دادن اسلام و مدرنیته هستند، به تبع استادشان علامه شهید صدر.
تلفیق دین و مدرنیته مستلزم بازخوانی تجربیات کشورهای اسلامی مدرن مانند مصر و پاکستان و مالزی و اندونزی است.
با اضافه کردن پسوند اسلامی به مقوله های مدرن مثل بانکداری، دموکراسی، روشنفکری و حقوق بشر، آیا به این مقوله ها هویت اسلامی داده می شود؟ راه چاره چیست؟
0
0