۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵
کد خبر: ۶۱۱۸۱۱
حاجی بابایی:

عده‌ای در مجلس به‌دنبال فروختن آموزش و پرورش به بخش خصوصی هستند

عده‌ای در مجلس به‌دنبال فروختن آموزش و پرورش به بخش خصوصی هستند
رییس فراکسیون ولایی مجلس بابیان اینکه جریانی در حال تضعیف آموزش و پرورش وحذف دانشگاه فرهنگیان است، گفت: عده‌ای در مجلس به دنبال فروختن آموزش و پرورش به بخش خصوصی هستند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، حمید رضا حاجی بابایی رییس کمیسیون ولایی مجلس در هشتمین نشست مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه عده‌ای در مجلس به دنبال فروختن آموزش و پرورش به بخش خصوصی هستندف گفت: این جریان مشغول کوبیدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در هر شرایطی اند و با کار‌های مختلف مانند پیمانی اعلام کردن ورودی‌های سال ۹۵ و افزایش ورودی‌های ماده ۲۸ سعی در تضعیف و حذف دانشگاه فرهنگیان دارند.

وی افزود: دولت در قضیه حقوق کارمند‌ان دچار تخلف و خود رایی شده و سازمان برنامه بودجه خود تفسیری می‌کند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: حداقل دستمزد برای حقوق بگیران یک میلیون و ۵۶۰ میلیون تومان است که برای دانشجومعلمان نیز باید اجرا شود و ما منتظر دستور رئیس جمهور به وزارتخانه هستیم که این ابلاغ شود.

رییس کمیسیون ولایی مجلس ادامه داد: تصمیمی اتخاذ نشده تا کتاب‌های دانشگاه فرهنگیان بر اساس سند تحول نوشته شود و این یکی از آفات است.

وی تصریح کرد: تعداد جذب معلم‌ها طی سال‌های اخیر کم شده است و مدارس به بخش خصوصی داده می‌شود. این نگاه هاو جریانات با سندتحول کاملا متضاد است.

حاجی بابایی خاطرنشان کرد: طبق رهنمود‌های مقام معظم رهبری آموزش و پرورش یک نهاد حاکمیتی است و در برنامه ششم نیز مصوب شده که خصوصی سازی آموزش و پرورش ممنوع است./841/د102/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات