۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۶۱۱۸۳۱
حجت الاسلام حیدری کاشانی:

ذکر الهی به انسان آرامش می بخشد

ذکر الهی به انسان آرامش می بخشد
سخنران حرم مطهر رضوی با بیان این که ذکرهای قرآن افضل ذکرها است، گفت: آرامش انسان در ارتباط با ذکر قلبی، لسانی و عملی با خداوند حاصل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حیدری کاشانی، سخنران حرم مطهر رضوی شب گذشته در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی، گفت: آرامش انسان در ارتباط با ذکر قلبی، لسانی و عملی با خداوند حاصل می شود.

وی با اشاره به این که ذکر عملی دارای مراتبی است، اظهار کرد: ترک گناه بالاترین مرتبه ذکر عملی است، انسان باید بداند خداوند نعمت را بر وی تمام کرده، از روح خود بر او دمیده است و تا خداوند خدایی می کند زنده خواهد بود، با ذکر با خدا ارتباط برقرار کند تا موجب آرامش وی شود.

حجت الاسلام حیدری کاشانی ذکرهای قرآن را بالاترین ذکرها عنوان و ابراز کرد: ذکرهای قرآنی را یاد بگیرد، خداوند در قرآن برای مواقع گوناگون زندگی انسان از جمله در زمان ترس، شادمانی، غم و اندوه، گرفتاری در زندگی و غیره ذکرهایی را بیان فرموده است که انسان با پناه بردن به این ذکرها آرامش پیدا می کند.

کارشناس مذهبی با اشاره به آیه 87 سوره انبیا که می فرماید:« لا إِلهَ إِلاَّ أَنْتَ سُبْحانَکَ إِنِّی کُنْتُ مِنَ الظَّالِمِینَ»، گفت: غم و اندوه از موضوعاتی است که آرامش انسان را بهم می زند در چنین مواقعی بزرگان و عرفای ما توصیه می کنند که بر خواندن این آیه که به ذکر یونسیه معروف است، مداومت داشته باشید.

وی به ذکر قرآنی برای آرامش خانواده اشاره و اظهار کرد: امام صادق(ع) فرمودند:«آیه 74 سوره فرقان بیشترین دعای قنوت پیامبر(ص) بوده است.»، این ذکر برای این که فضای خانواده آرام شود، قرائت می شود و گره های کور خانوادگی با این ذکر باز می شود.

حجت الاسلام حیدری کاشانی نماز را از دیگر مصادیق ذکر عنوان و ابراز کرد: امام صادق(ع) ذکر نماز را از دیگر مصادیق ذکر بیان می کردند و فرمودند:«شفاعت ما اهل بیت به کسی که نماز را سبک بشمارد، نمی رسد، ذکر یاد خدا شیاطین را از انسان دور و گره ها را در خانواده باز می کند.

سخنران حرم مطهر رضوی افزود: ذکر استغفار را فراوان بیان می کردند و وقتی در اقتصاد و معیشت در تنگا قرار گرفتید، نماز استغفار بجا بیاورید و حاجت خود را نزد خدا برده و از ایشان طلب استمداد کنید./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات