۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۶۱۱۸۳۶
دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی:

آمریکا بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر در جهان است

آمریکا بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر در جهان است
عامری باطن حقوق بشر آمریکایی را سراسر جرم و جنایت بیان کرد و گفت: آمریکا بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر در جهان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست علمی تخصصی حقوق بشر آمریکایی؛ تروریسم و تحریم امروز در جمع اصحاب رسانه در سالن قصر شیرین باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

براساس این گزارش، در این نشست دکتر عامری دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: سلام از مبانی اسلام است که نشان از اخوت و صلح طلبی مسلمانان دارد.

وی افزود: ما در آستانه دهه کرامت هستیم که با تولد حضرت معصومه(س) آغاز و با تولد حضرت امام رضا(ع) به اتمام می رسد که این دهه نشانه اوج حقوق بشر اسلامی است.

دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی با بیان اینکه حقوق بشر یا بیانیه حقوق بشر سالها دغدغه همه انسان ها است، اظهار داشت: ما بیانیه حقوق بشر را همواره پذیرا بودیم، کرامت و حفظ عزت انسان ها باید مورد توجه باشد. مسلمانان همواره سطحی بالاتر از حقوق بشر برای کرامت و حفظ عزت انسان ها بودند و هستند.

عامری حقوق بشر را یک هنجار بین المللی و مورد توجه همه انسان ها دانست و ابراز کرد: البته این حقوق بشر از حرف تا عمل فاصله بسیاری دارد که باید مورد توجه و واکاوی قرار گیرد.

وی بیان داشت: هفته حقوق بشر آمریکایی که رهبر معظم انقلاب آن را بعد از برشماری جنایات آمریکا نامگذاری کردند فرمودند: این جنایات می تواند نمادی از حقوق بشر آمریکایی باشد؛ جنایات آمریکا در این هفته باید مورد توجه ملت ها، نخبگان و موسسات مطالعاتی در سطح بین الملل قرار گیرد.

دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی با اشاره به اینکه حقوق بشر آمریکایی دارای دو پوسته داخلی و خارجی است، گفت: حقوق بشر آمریکایی دارای ظاهری زیبا و جذاب است اما داخلی سراسر زشت و کریه دارد که چیزی جز جنایت و ظلم به انسان ها در باطن این حقوق بشر نمادین وجود ندارد.

عامری بیان کرد: شناخت و تحقیق درباره حقوق بشر آمریکایی برای شناساندن به ملت ها بسیار لازم و ضروری است، آمریکایی ها همواره مدعی عامل حقوق بشر و به عنوان مبصر کلاس دیگران را به رعایت و یا به نقض حقوق بشر متهم کنند.

وی ادامه داد: حقوق بشر آمریکایی مستمسکی برای حفظ منافع مادی آمریکا است در حالی که آمریکا خود را در زمینه حقوق بشر استثنا می داند، آمریکا به اسم دموکراسی خواهی باطنی کریه را در کشورهای جهان پیاده می کند و با اتهام زنی اقدام به عقب زدن برخی کشورها از عرصه سیاسی جهان و یا سرکیسه کردن آنان می کند.

دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی با بیان اینکه آمریکا بزرگ ترین ناقض حقوق بشر است، گفت: امروز بیشترین تبعیض نژادی و طبقاتی در آمریکا اعمال می شود و بیشتر سخنان ترامپ نژاد پرستانه و هوشیار کردن تروریسم در دنیا است.

وی ادامه داد: توجه به تروریزم با هدف برهم زدن نظم جهانی از دیگر ویژگی های حقوق بشر آمریکایی است، امروز سعودی ها با دادن پول شاخص های حقوق بشر را می خرند و جنایات فراوانی در یمن انجام می دهند و مورد حمایت آمریکا قرار می گیرد.

عامری فاجعه 12 تیرماه را بسیار عظیم و وحشتناک دانست و خاطرنشان کرد: این فاجعه باید در سطح بین الملل مورد بررسی قرار گیرد، اکثر مواد شیمیایی که باید روی حیوانات آزمایش شود امروز آمریکایی ها بر روی آفریقایی ها انجام می شود که در تبلیغات وسیع صهیونیستی این جنایت مخفی می ماند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات